شناسهٔ خبر: 67163553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضرورت تطبیق رشته‌های تحصیلی با نیازهای جامعه

امام جمعه اصفهان با اشاره به عدم توزیع درست برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه‌ها و مطابقت نداشتن آنها با نیازهای کشور و جامعه گفت: در برخی از رشته‌های تحصیلی به خصوص در بین رشته‌های مربوط به بانوان کمبودهایی به چشم می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه معلمی و هدایت انسان‌ها و لزوم شکر این نعمت الهی اظهار داشت: نعمت معلم بودن و هدایت جای شکر فراوانی دارد و شکر این نعمت به آن است که این کار را به درستی انجام دهیم.

وی افزود: شکر مراتبی دارد، از جمله شکر قلبی که همه چیز را از خدا بدانیم و شکر لفظی که شکر نعمت را به زبان آوریم و شکر عملی  که بر طبق آنچه خدا به انسان نعمت داده کار کنیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به دلایل کاهش واحدها و مراکز دانشگاهی به خصوص در دانشگاه های پیام نور پرداخت و گفت: کاهش واحدهای دانشگاهی به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور است و حتی این مسئله در حوزه های علمیه نیز وجود دارد و به هر حال داشتن چند دانشگاه با کیفیت بهتر است.

وی اضافه کرد: وسعت دادن و تعدد دانشگاه مهم نیست، بلکه کاراساسی این است که دانشجوی خوب و باکیفیت تربیت شود، لذا از تجمیع دانشگاه ها گریزی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر برخی از مشکلات اساسی دانشگاه و موسسات آموزش عالی و نیاز مبرم به رفع این مشکلات برای جلوگیری از آسیب های پیش رو تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه مشکلات فراوانی دارد، به ویژه از نظر توسعه و جمعیت، استاندارد ندارد و دیگر از نظر تحصیل و رشته هایی که مورد نیاز جامعه است نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به عدم توزیع درست برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه‌ها و مطابقت نداشتن آنها با نیازهای کشور و جامعه عنوان کرد: در برخی از رشته‌های تحصیلی به خصوص در بین رشته‌های مربوط به بانوان کمبودهایی به چشم می خورد به عنوان مثال کمبود داندانپزشک زن، مامای جراح و پرستار از این قبیل است و یا اکنون تعداد فراوانی فارغ التحصیل در رشته حقوق در بین بانوان داریم که شدیدا متقاضی کار هستند، اما شغلی برای آنها وجود ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد توجه به ظرفیت‌های تحصیلی و علمی و تشریح این کمبودها برای مسئولان وزارت علوم را مهم دانست و افزود: کشور ما با همه دشمنی‌ها، کمبودها و دشواری‌هایی که وجود داشت در مقابل سختی‌ها مقاومت کرد و در دوران دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستاد و خون شهدا این کار را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا با این کار مانوری را انجام دادند که سبب ترس دشمنان شد هم چنان که قرآن کریم نیز درباره آن می فرماید " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ ".

امام جمعه اصفهان هم چنین در خصوص مسئله آموزش‌های دینی برای دانشجویان و حفظ روایات در محیط دانشگاه و دقت در گزینش کارکنان نیز مطالبی و توصیه هایی را بیان کرد.

انتهای پیام/163

نظر شما