شناسهٔ خبر: 67321983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استاندار گلستان:

دولت سیزدهم قدم های بلندی در توسعه حمل و نقل عمومی گرگان برداشت

استاندار گلستان از اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، دکتر علی محمد زنگانه در آیین آزادسازی و بازگشایی معبر 25 متری ملاقاتی گرگان سخنان خود را با یادبودی از رئیس جمهور شهید آغاز کرد و گفت: سال گذشته شاهد استقبال بی نظیری از سوی مردم استان گلستان و شهر گرگان از شهید رئیسی بودیم و مردم برای رئیس جمهور شهید سنگ تمام گذاشتند.

زنگانه در ادامه به معضلات ترافیکی شهر گرگان اشاره و بیان کرد: ترافیک یک معضل بزرگ در شهر گرگان است که خوشبختانه مطالعات جامع ترافیکی هسته مرکزی انجام شده و نیاز است منابع مورد نیاز مطابق با این مطالعات در نظر گرفته شود.

وی از روگذر جرجان (تقاطع غیرهمسطح خیابان کاشانی) اصلاح هندسی میدان معلم و دور برگردان جرجان به عنوان اقدامات ضروری ترافیکی نام برد و از یکطرفه کردن برخی معابر مانند کوی تختی و میدان شهدا به سمت راه آهن یاد کرد.

زنگانه در ادامه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم قدم های بلندی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته شد که از مجموع 61 دستگاه اتوبوس خریداری شده، بیش از 20 دستگاه به چرخه ناوگان افزوده شده است.

وی ادامه داد: در 10 سال گذشته میزان خودروهای درون شهری بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی 360 درصد رشد داشته اما تعریض معابر هسته های مرکزی شهر عملاً غیر ممکن بوده است.

استاندار گلستان بیان کرد: افتتاح کمربندی جدید شهر گرگان پس از نزدیک به 13 سال در روزهای آتی توسط شرکت توسعه زیرساخت و اجرای دوربرگردان محمدآباد انجام خواهد شد.

زنگانه همچنین نکاتی در خصوص تصویب ضوابط بلندمرتبه سازی در کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری، اجرای فاز دوم کمربندی به طول 10 کیلومتر، بافت فرسوده و تاریخی، تصویب مقررات طرح تفضیلی در گرگان و آزادسازی ساختمان های پادگان، دخانیات، فرمانداری و ثبت احوال بیان کرد.

وی با تاکید بر لزوم انجام پروژه موسوم به «چهارباغ» در گرگان تصریح کرد: ما با بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و دخانیات توافق نامه امضا کردیم و هرکسی مانع اجرای طرح های توسعه ای استان شود را از خود نمی دانیم.

زنگانه افزود: چنانچه طرح چهارباغ در هسته مرکزی شهر گرگان به بهره برداری برسد کار بسیار مهمی است و موجب افزایش نشاط اجتماعی در مرکز استان می شود.

لازم به ذکر است، آیین آزادسازی و بازگشایی معبر 25 متری ملاقاتی حدفاصل خیابان استاندارد تا خیابان شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان، سنگدوینی نماینده مجلس، مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نادری فرماندار، شهردار گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

نظر شما