شناسهٔ خبر: 67148017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران:

کنگره ملی «منییر» دانش متخصصان این حوزه را ارتقا می‌دهد

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران گفت: برگزاری کنگره ملی منییر تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل، گام بزرگی در ارتقای دانش متخصصان این حوزه و کسب تجربه در درمان بیماری‌ها است‌ و از مراجعه بیماران به تهران جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، احمد دانشی ظهر امروز _چهارشنبه بیست و سوم خرداد_ در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی منییر تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل در تالار مرکزی شهر رشت، اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های تخصصی به افزایش و کسب دانش و تجربه در حیطه‌های مختلف پزشکی کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از معدود دانشگاه‌هایی است که بدون چشم داشت در برگزاری چنین کنگره تخصصی‌ای در سطح ملی مشارکت فعال و قابل توجه داشته است.

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران خاطرنشان کرد: تا قبل از برگزاری این کنگره در استان گیلان تمام نشست‌ها و کنگره‌های تخصصی با مرکزیت تهران بود و پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برگزاری کنگره منییر ایران، مسیر را برای برگزاری کنگره‌هایی از این دست در سایر استان هموار می‌کند.

دانشی تصریح کرد: به دلایل متعدد پرداختن به بیماری‌های مربوط به شنوایی و گوش از جنبه‌های مختلف مهجور واقع شده است و بیماران از سراسر کشور با طی کردن مسیرهای طولانی به تهران مراجعه می‌کنند.

وی گفت: برگزاری کنگره مخصوص بیماری‌های شنوایی گام بزرگی در ارتقا دانش متخصصان این حوزه و کسب تجربه در درمان بیماری‌ها بسیار کمک کننده و حائز اهمیت است و باعث می‌شود از مراجعات بیماران به تهران جلوگیری کند.

همچنین مسعود متصدی زرندی، رئیس دومین کنگره ملی منییر ایران در مراسم افتتاحیه این کنگره با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌های تخصصی در حوزه شنوایی و تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برگزاری این کنگره تخصصی، اضافه کرد: در آینده نزدیک، پروتکل‌های نوین کاشت حلزون کشور، از مرکز تحقیقات بیماری‌های گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان الگوبرداری خواهد شد.

شادمان نعمتی دبیر علمی دومین کنگره ملی منییر ایران، تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل نیز، حضور اساتید برجسته و شرکت ۳۰۰ نفر در این کنگره را پیام بزرگی برای جامعه علمی کشور و متخصصین گوش و حلق و بینی دانست، گفت: یکی از بهترین روش‌های آموزش برگزاری کنگره‌های تخصصی است.

وی با برشمردن حیطه‌های تخصصی کنگره همچون ژن درمانی، سلول درمانی، سمعک کاشتنی و دیوایس وستیکول و دو حیطه جالب شامل گذشته، حال و آینده شنوایی شناسی ایران و گذشته، حال و آینده نورو اتولوژی ایران و اهمیت پرداختن به روش‌های نوین درمانی، خاطرنشان کرد: همچنان که در گذشته متخصصانی با ایثار و از خود گذشتگی تمام توان خود را به کار گرفتند تا روش‌های کاشت حلزونی را به کشور بیاورند، در برهه کنونی نیاز است تا تلاش مشابهی برای روش‌های درمانی مانند وستیکولار دیوایس به کشور وارد شود.

به گزارش ایمنا، دومین کنگره ملی منییر تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به مدت دو روز (بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم خرداد) در تالار مرکزی شهر رشت همراه با کارگاه‌های جانبی، سمعک شناسی، رجیستری بیماری‌ها و تست‌های بالینی و پاراکلینیک سرگیجه آغاز به کار کرد.

تشخیصی رادیولوژی، رادیولوژی در اختلالات شنوایی و تعادل، ژنتیک و ژن تراپی در اختلالات شنوایی و تعادل، بیماری‌های داخلی، نورولوژی و اختلالت شنوایی و تعادل، جراحی‌های نوین سمعک‌های کاشتنی، ابزارهای کاشتنی وستیبولر، سل تراپی و افق‌های نوین درمانی، سالمندی و اختلالات شنوایی و تعادل، بازتوانی ها در اختلالات شنوایی و وستیبولر و تازه‌های بیماری منییر و رجیستری ملی منییر از محورهای دومین کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل است.

۳۰۰ نفر از متخصصان گوش، حلق و بینی و پزشکان و دانشجویان علاقه‌مند در دومین کنگره ملی منییر ایران شرکت کرده و ۸۵ چکیده مقالات به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

با انجام ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استان گیلان، چهاردهمین استان در راه‌اندازی بخش کاشت حلزون و چهارمین قطب کاشت حلزون در کشور است.

نظر شما