شناسهٔ خبر: 67145477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

وزیر نفت:

سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی آماده بهره‌برداری رسمی است/ برای توسعه میدان یادآوران معطل خارجی‌ها نماندیم

وزیر نفت از آمادگی برای بهره‌برداری رسمی از سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی خبر داد و گفت: ظرفیت برداشت این سکو ابتدا ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب خواهد بود و به‌تدریج افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۳ خرداد) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: تسویه‌حساب و پرداخت خسارت‌های سکوی ۱۳ آلفای میدان گازی مشترک پارس جنوبی که در دولت گذشته بر اثر برخورد یک کشتی تجاری آسیب فراوانی دیده بود و به بهره‌برداری نرسید، در دولت سیزدهم با تأکید شهید رئیسی انجام شد. هم‌اکنون بازسازی و نوسازی این سکو که به سکوی فاز ۱۱ شباهت دارد تکمیل شده است و آماده بهره‌برداری از آن هستیم.

وی افزود: این دومین سکوی پارس جنوبی است که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد، ظرفیت برداشت گاز با این سکو ابتدا روزانه ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب خواهد بود و برداشت گاز از این فاز به ۲۱ تا ۲۲ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز نیز در دولت این موضوع اعلام شد و از سرپرست ریاست‌جمهوری برای بهره‌برداری از این سکو دعوت کردیم.

اوجی با اشاره به موضوع جمع‌آوری گازهای مشعل، گفت: تا امروز روزانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گازهای مشعل جمع‌آوری شده و اکنون تأسیسات برای جمع‌آوری روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب هم آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی آماده امضای قرارداد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: در فاز دوم میدان نفتی مشترک یادآوران نیز که فاز نخست آن را شرکت‌های خارجی اجرا کرده بودند، معطل آنها نماندیم و با بهره‌گیری از توان داخلی، عملیات اجرایی آن را از هفته آینده آغاز خواهیم کرد.

نظر شما