شناسهٔ خبر: 67144187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

اوجی: سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی آماده بهره برداری است + فیلم

وزیر نفت از آمادگی بهره برداری از سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر خوبی در رابطه با سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی داریم. متأسفانه این سکو در دولت قبل و در برخورد با یک کشتی تجاری بحرینی با آن آسیب فراوانی می‌بینید و از این سکوی آلفا با وجود هزینه‌های سنگینی که روی آن انجام گرفته بود بهره برداری نمی‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با تأکیدات رئیس جمهور شهیدمان و مطالباتی که از صنعت نفت داشتند به طور جد در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تسویه حساب و پرداخت بحث‌های خسارتی، بازسازی و نوسازی و تعمیرات سکوی ۱۳ آلفا که شبیه ۱۱ پارس جنوبی از آن بهره برداری نشده بود در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وزیر نفت تصریح کرد: سکوی ۱۳ آلفای جنوبی به نوعی دومین سکوی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره برداری خواهد رسید و ان شاء الله با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب شروع به بهره برداری می‌شود تا ان شاءالله به نزدیک ۲۲ میلیون متر مکعب از این میدان مشترک برسد.

<div id="video-display-embed-code_2304592" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152121/2304592?width=400&height=300"></script></div>

اوجی با بیان اینکه امروز در دولت دعوت کردیم با حضور سرپرست ریاست جمهوری، بهره برداری از سکوی ۱۳ آلفا از میدان پارس جنوبی صورت گیرد، گفت: همچنین آمادگی بهره برداری به میزان ۴ و نیم میلیون متر مکعب جمع آوری گاز‌های مشعل را داریم. پیش از این ۱۱ و نیم میلیون را جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی در هفته آتی آماده انعقاد قرارداد است.

نظر شما