شناسهٔ خبر: 67143457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اوجی: سکوی ۱۳ آلفا بازسازی و آماده بهره‌برداری شد

وزیر نفت گفت: با پیگری‌های دولت سیزدهم و پرداخت خسارت توسط کشور مقصر، سکو ۱۳ آلفا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در حاشیه هیئت دولت، اظهار داشت: در دولت قبل یک کشتی تجاری بحرینی در برخورد با سکوی 13 آلفا آسیب فراوانی می‌بیند.

وی افزود: با پیگری‌های دولت سیزدهم و پرداخت خسارت توسط کشور مقصر این سکو به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت اضافه کرد: با این شرایط گویی این دومین سکوی نفتی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. ظرفیت برداشت این سکو 5 تا 6 میلیون متر مکعب در ابتدا خواهد بود و در آینده به 21 تا 22 میلیون متر مکعب بهره‌برداری از این میدان مشترک می‌رسیم. این مسئله در دولت هم اعلام شد و با حضور آقای مخبر از این سکوی نفتی بهره‌برداری خواهد شد.

اوجی ادامه داد: هم‌چنین آماده جمع‌آوری گازهای مشعل به میزان 4 و نیم میلیون متر مکعب هستیم. 11 و نیم میلیون مترمکعب قبلاً جمع‌آوری شده و اکنون نیز 4 و نیم میلیون متر مکعب آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: ضمناً میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی آماده‌ی انعقاد قرارداد در هفته‌های آتی است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: میدان نفتی مشترک یادآوران که فاز یک آن را شرکت‌های خارجی انجام داده بودند، در فاز دوم معطل این شرکت‌ها نماند و با استفاده از توان داخلی عملیات اجرایی خود را از هفته آینده شروع می‌کند.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره تدابیربرنامه‌های وزارت نفت برای جلوگیری از کمبود بنزین در فصل تابستان بیان کرد: با تدابیر وزارت نفت و تعمیراتی که روی همه پالایشگاه‌های نفتی انجام دادیم و ضمن استفاده از ابزارهای غیرقیمتی، مردم در تابستان برای مسافرت‌های فصلی مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما