شناسهٔ خبر: 67141556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مقیمی:

تشخیص تروریسم محور نامه‌های رهبری به جوانان آمریکایی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: تمرکز نامه‌های رهبری به جوانان آمریکایی بر تشخیص تروریسم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: بررسی منظومه فکری رهبر انقلاب موضوع این جلسه است. رهبری نخستین نامه به جوانان آمریکا و اروپا را در سال ۱۳۹۳ نوشتند، دومین نامه سال ۱۳۹۴و آخرین نامه اخیرا در سال ۱۴۰۳ نگارش شد. قصد داریم این نامه‌ها را از جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد نظر قرار دهیم‌.

وی افزود: واژگان کلیدی در نامه سال ۹۳ شامل تمدن اسلامی، اسلامی هراسی، شناخت بی‌واسطه از اسلام و جستجوگری درباره اسلام است. رهبری در این نامه از جوانان اروپایی و آمریکایی خواسته است که درباره انگیزه‌های سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنند. تمرکز رهبری در همه نامه‌ها بر این است که باید تروریست اصلی شناخته شود. مردم فلسطین که از وطن خود دفاع می‌کنند تروریست هستند یا صهیونیست‌های متجاوز؟

مقیمی خاطرنشان کرد: لازم است که شاخصه‌های اصلی تروریسم بررسی و تعیین شوند. جامعه هدف این نامه‌ها، جوانان و دانشجویان هستند. می‌توان بررسی کرد که این جامعه هدف چه ویژگی‌هایی دارد؟ موارد بسیار دیگری هم هستند که در این نامه‌ها می‌توان بررسی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما