شناسهٔ خبر: 66655639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه تهران خبر داد؛

بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی با مشارکت مردم

رئیس دانشگاه تهران گفت:بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی با مشارکت مردم برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در نشست خبری بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران که ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی مسئولیت برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی را به عنوان رویداد مهمی برای تمدن نوین اسلامی به عهده گرفته است. دانشگاه جندی شاپور با خدمت ۱۷۵۷ سال قدیمی‌ترین دانشگاه جهان از سوی یونسکو معرفی شده است. تا پیش از آن دانشگاه‌های بولونیا در ایتالیا به عنوان پایه‌گذاران آموزش عالی معرفی می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

رشد ۵۰ پله‌ای رتبه فناوری ایران در مدت ۱۰ سال

وی افزود: کنفرانس عمومی یونسکو سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که افتخار نخستین دانشگاه جهان متعلق به ایران است. همانگونه که تمدن ایرانی یکی از سه تمدن برتر جهان شناخته می‌شد، دانشگاه ایرانی هم نخستین دانشگاه جهان شناخته شد. هم‌اکنون دانشگاه تهران به عنوان میراث‌دار تمدن، نکوداشت ۱۷۵۷ سالگی آموزش عالی را برگزار می‌کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در سال ۱۴۰۳، تصویب کرد که دانشگاه تهران ماموریت است در راستای مسئولیت خود، این مهم را به انجام برساند.

مقیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران ماموریت ویژه‌ای برای خود در راستای حفظ میراث ایران قائل است. وزیر علوم هم تاکید دارد که اگر دانشگاه تهران بتواند چشم‌انداز درستی را دنبال کند، می‌توان به آینده آموزش عالی امیدوار بود. رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب همواره بر پاسداشت میراث گذشته تاکید دارند. این بزرگداشت در راستای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب اسلامی است‌.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه تهران به عنوان پیشران تمدن نوین اسلامی مسئولیت بزرگی را به عهده گرفته است. امیدواریم بتوانیم جایگاه دانشگاه را در عناصر تمدنی به تصویر بکشیم و سپس راهکارها بر اساس شاخص‌ها ارائه شود. همه دانشگاه‌های کشور باید در این مسیر دانشگاه تهران را یاری کنند.
وی تاکید کرد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است. به همین دلیل ما بزرگداشت ۱۷۵۷ را با مشارکت مردم برگزار خواهد کرد. سایت دانشگاه تهران فضایی برای مشارکت مردم ایجاد کرده است.

در ادامه این مراسم، رونمایی پوستر ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی و تونل زمان سنت دانشگاهی انجام شد.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما