شناسهٔ خبر: 67131592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کنفرانس واکنش بشردوستانه اضطراری؛ گوترش: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

کنفرانس بین‌المللی اضطراری در مورد واکنش فوری بشردوستانه برای غزه در سطح سران کشور‌ها و دولت‌ها و سران سازمان‌های بین المللی بشردوستانه و امدادی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کنفرانس بین‌المللی اضطراری در مورد واکنش فوری بشردوستانه برای غزه به میزبانی اردن برگزار شد.

تحلیلگران ابراز امیدواری می‌کنند که این گردهمایی پرمخاطب به پایان دادن به جنگ در نوار غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن کمک کند.

این کنفرانس با حضور ملک عبدالله، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سطح سران کشور‌ها و دولت‌ها و سران سازمان‌های بین المللی بشردوستانه و امدادی برگزار شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان سخنرانی در این کنفرانس، گفت: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و اوضاع رو به وخامت است. از ورود همه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌شود.

گوترش گفت: ۸۰ درصد از جمعیت نوار غزه به دلیل ادامه جنگ و قطع کمک‌ها آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند. تمام راه‌های نوار غزه باید برای ارسال کمک‌ها باز شود.

وی تاکید کرد: باید آتش‌بس در غزه و آزادی زندانیان انجام شود و من از هر دو طرف می‌خواهم به سرعت به توافق برسند. غیرنظامیان در نوار غزه باید محافظت شوند و زیرساخت‌های لازم برای معیشت آن‌ها باید تامین شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: از دولت‌ها و مردم می‌خواهم که برای بازسازی نوار غزه کمک‌های مالی کنند. راه‌حل غزه سیاسی است و از طریق صلح و همزیستی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به دست می‌آید.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در این کنفرانس گفت: طرف اسرائیلی کشتار، محاصره و قحطی که مردم نوار غزه در معرض آن هستند را تحمیل می‌کند.

السیسی اضافه کرد: ما خواستار آتش‌بس فوری، جامع و پایدار در غزه و آزادی زندانیان هستیم.

رئیس‌جمهور مصر همچنین گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که بر اسرائیل فشار بیاورد تا کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تسهیل کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطی نیز گفت: آیا زمان آن نرسیده که به جنایت نسل‌کشی که از سوی اشغالگران علیه مردم ما در نوار غزه روی می‌دهد، پایان دهیم؟

انتهای پیام/

نظر شما