شناسهٔ خبر: 67126170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کدام تخلفات رانندگی نمره منفی و توقیف خودرو در پی دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: شش هزار و ۳۴۳ وسیله نقلیه متخلف فروردین و اردیبهشت امسال توقیف شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سرهنگ حمداله رحمتی پور روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد اظهار کرد: از مجموع وسایل نقلیه توقیف شده، پنج هزار و ۱۸۲ دستگاه به پارکینگ منتقل شدند و یک هزار و ۱۶۱ دستگاه توقیف ساعتی بوده است.

وی اضافه کرد: در دو ماه نخست امسال برخورد قانونی با جرایم رانندگی در استان البرز ۱۷ درصد افزایش داشت.

رحمتی پور گفت: این طرح به طور مستمر و به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و با تخلفات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و عبور از چراغ قرمز به طور قاطع برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: خودروهای متخلف در اجرای این طرح ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده متخلف، به مدت سه ساعت متوقف می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز یادآور شد: نظارت بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان با هدف ایجاد نظم و امنیت ترافیکی، توسط تیم‌های پلیس بزرگراه، تیم‌های موتورسوار و گشت خودرویی پلیس به صورت محسوس و نامحسوس و تجهیزات هوشمند منصوبه در معابر انجام می شود.

رحمتی پور بیان کرد: حفظ سلامت شهروندان، تردد ایمن و نظم ترافیکی اولویت پلیس بوده و با برهم زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی و رانندگی برابر قانون قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز یادآورشد: هدف پلیس ایجاد بستری ایمن برای تردد شهروندان بوده و سلامتی هموطنان قابل مماشات نخواهد بود کما اینکه اقدامات پلیس راهور به منظور برخورد قانونی با تخلفات حادثه ساز و الزام رانندگان به رعایت مقررات و پرهیز از تکرار این قبیل تخلفات خواهد بود.

نظر شما