شناسهٔ خبر: 67125367 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نخستین تصاویر رسمی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 را مشاهده کنید

صاحب‌خبر -

نخستین تصاویر رسمی دو گوشی تاشو پرچمدار گلکسی زد فولد 6 – Galaxy Z Fold 6 و گلکسی زد فلیپ 6 – Galaxy Z Flip 6 نمایی کامل از این دو پرچمدار مورد انتظار را به تصویر می‌کشند.

به‌تازگی رندرهایی جدید از دو گوشی تاشو مورد انتظار گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 در اینترنت منتشر شده که به نظر می‌رسد تصاویر رسمی این دو محصول باشد. این تصاویر شباهت‌های زیادی به رندرهای پیشین این دو گوشی داشته و تصاویر کامل‌تری از چهره این دو پرچمدار جدید را به نمایش در می‌آورند.

این تصاویر جدید که ظاهرا از طریق شعبه قزاقستان سامسونگ به بیرون درز کرده، تصویر این دو گوشی پرچمدار را در حالت نیمه‌خمیده نشان داده و چهره کاملی از طراحی بیرونی، ماژول دوربین و صفحه نمایش خارجی گلکسی زد فلیپ 6 را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر این، لوگوی هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ نیز مطابق انتظار در بالای این تصاویر درج شده که می‌تواند مهر تایید دیگری بر واقعی بودن این تصاویر باشد.

تا به امروز شایعات متفاوتی در خصوص ماژول دوربین گلکسی زد فولد 6 در اینترنت منتشر شده که برخی از آن‌ها به شباهت فراوان آن‌ها به گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فولد 4 اشاره داشته و برخی دیگر نیز از تفاوت‌هایی در طراحی و کیفیت لنزهای دوربین حکایت دارند.

تصاویر رسمی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 چه اطلاعاتی در اختیارمان قرار می‌دهند؟

بر اساس رندرهای رسمی دو پرچمدار تاشو جدید سامسونگ به نظر می‌رسد حداقل ظاهر دوربین‌های این دو گوشی مشابه با نسل قبل باشد. در عین حال بدون در اختیار داشتن جزئیات رسمی نمی‌توان در خصوص مشخصات فنی این دوربین‌ها مثل اندازه سنسور یا کیفیت آن‌ها اظهار نظر قطعی کرد.

گوشی Galaxy Z Fold 6 گوشی Galaxy Z Fold 6

از سوی دیگر، ظاهر گلکسی زد فولد 6 نیز به نظر بسیار شبیه به نسل قبلی است. البته برخی رندرهای پیشین این گوشی از ضخامت بیشتر آن در مقایسه با قبل خبر داده و آن را به باتری بزرگتر آن نسبت می‌دادند. با این وجود بر اساس تصاویر جدید این گوشی نمی‌توان در این خصوص نیز مطمئن بود!

گلکسی زد فلیپ 5 برای نخستین بار اندازه صفحه نمایش بیرونی را افزایش داده و به 3.4 اینچ رسانده بود. در عین حال برخی شایعات به افزایش اندازه مجدد صفحه نمایش بیرونی به 3.9 اینچ خبر داده‌اند. در هر صورت تصاویر جدید هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیارمان قرار نمی‌دهد.

تصاویر رسمی گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ همچنین از چینش یکسان دوربین نسبت به نسل قبل حکایت دارند؛ درحالیکه برخی دیگر از اخبار احتمال افزایش رزولوشن حسگر اصلی دوربین این گوشی از 12 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل را مطرح کرده‌اند.

اگر شایعاتی که در خصوص Galaxy Z Fold 6 مطرح شده‌اند؛ درست از آب درآیند، باید امسال انتظار رونمایی از این پرچمدار تاشو در دو مدل مختلف را داشته باشیم. در وهله نخست سامسونگ قرار بود مدل ارزان‌قیمت‌تر گلکسی زد فولد 6 اف ای را در کنار مدل اصلی رونمایی کند. در ادامه اما شایعات به جایگزینی این مدل با Galaxy Z Fold 6 Slim اشاره کردند که صفحه نمایشی بزرگتر داشت؛ اما فاقد پشتیبانی از قلم اس پن بود. علاوه بر این، مدل پریمیوم Galaxy Z Fold 6 Ultra نیز دیگر محصول احتمالی خانواده جدید پرچمداران تاشو سامسونگ خواهد بود که ممکن است تنها در برخی مناطق دنیا مثل آمریکا، انگلستان یا استرالیا به بازار عرضه شود.

تصاویر رسمی گلکسی زد فولد 6 تصاویر رسمی گلکسی زد فولد 6

البته هیچ‌یک از این تصاویر رسمی گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 به تغییرات سخت افزاری و ارتقای مشخصات داخلی این دو دستگاه اشاره‌ای نکرده‌اند. بنابراین برای آگاهی از این مساله باید اندکی دیگر منتظر ماند.

سامسونگ رویداد آنپکد بعدی خود را اوایل ماه جولای در پاریس برگزار خواهد کرد و در آن از گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 6، گلکسی زد فلیپ 6 و ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 رونمایی خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ با نصف قیمت به میدان آمد! هشدار به کاربران گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵: آپدیت One UI 6.1 را نصب نکنید! گلکسی زد فولد ۶ اولترا با این قابلیت ها به سلطان گوشی های تاشو بازار تبدیل خواهد شد

نظر شما