شناسهٔ خبر: 67118978 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سیستم عامل watchOS 11 معرفی شد؛ جانی تازه به ساعت هوشمند اپل واچ

صاحب‌خبر -

اپل طی رویداد WWDC 2024 علاوه بر iOS 18 و iPad OS 18، سیستم عامل watchOS 11 را معرفی کرد. واچ او اس 11 با قابلیت‌های کاربردی متعددی همراه است.

اپل در رویداد WWDC 2024 تازه‌های اکوسیستم نرم‌افزاری خود را به نمایش گذاشت. این غول فناوری آمریکایی در جریان این رویداد از آپدیت iOS 18، آیپد او اس 18، نسخه جدید سیری و هوش مصنوعی Apple Intelligence رونمایی کرد، ولی همچنین سیستم عامل watchOS 11 را برای دارندگان ساعت‌های هوشمند خود معرفی کرد. در ادامه با قابلیت ها و ویژگی های این نسخه جدید آشنا شوید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • امکانات جدید در حلقه Activity
  • تنظیم برنامه تمرینی با Training Load
  • تعاملی شدن ویجت‌ها
  • برنامه Vitals
  • واچ فیس بخش تصاویر

ویژگی های سیستم عامل watchOS 11

امکانات جدید در حلقه Activity

سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10 سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10

نسخه جدید سیستم عامل اوچ اس امکان تعیین یک روز برای استراحت در حلقه Activity بدون ایجاد اختلال در مجموعه فعالیت‌ها را فراهم می‌کند. پیش از این اگر کاربر به‌خاطر بیماری یا هر عامل دیگر مجبور به استراحت به مدت یک روز می‌شد، کل فعالیت‌های تعیین شده در حلقه Activity از دست می‌رفت. حالا کاربران می‌توانند اهداف متفاوتی را برای هر روز هفته تعیین کنند. این برنامه‌ریزی کاربر را انعطاف‌پذیرتر و واقع‌گرایانه‌تر می‌کند.

تنظیم برنامه تمرینی با Training Load

بخش Training Load در سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10 بخش Training Load در سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10

آپدیت watchOS 11 به‌لطف قابلیتی تحت عنوان Training Load، به تنظیم برنامه تمرینی کمک می‌کند. اپل واچ از این پس با استفاده از داده‌های حیاتی ثبت شده طی تمرین، عملکرد کاربر را ارزیابی می‌کند. از این طریق کاربر می‌تواند متوجه شود که در چه قسمتی بیش از حد روی خود فشار وارد کرده یا در چه قسمتی نیاز به تلاش بیشتر داشته است.

همچنین کاربر امکان تنظیم دستی Training Load بعد از تمرین برای کمک به سیستم اپل واچ را دارد. این از آنجایی کاربرد دارد که ساعت هوشمند اپل درباره عملکرد احتمالی کاربران در آینده پیش‌بینی و توصیه می‌کند.

تعاملی شدن ویجت‌ها در سیستم عامل watchOS 11

ویجت های تعاملی در سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10 ویجت های تعاملی در سیستم عامل واچ او اس 10 - watchOS 10

پیش‌تر اپل با مرتبط کردن ویجت‌ها به دکمه کناری اپل واچ، ویجت‌های ساعت هوشمند خود را از لحاظ کارایی یک پله بالاتر برد. حالا در نسخه جدید watchOS این ویجت‌ها تعاملی می‌شوند و می‌توانند تنها با یک ضربه در برخی از کارها به شما کمک کنند. مثلاً ویجت Home امکان روشن و خاموش کردن چراغ‌های خانه هوشمند کاربران را برای آن‌ها مهیا می‌کند.

برنامه Vitals در واچ او اس جدید

برنامه Vitals در نسخه جدید واچ او اس برنامه Vitals در نسخه جدید واچ او اس

اپل همچنین برنامه Vitals در بروزرسانی جدید واچ او اس را معرفی کرد. دارندگان ساعت‌های هوشمند اپل با کمک این برنامه قادر به رصد وضعیت سلامت خود و همچنین تصمیم­‌گیری در این باره خواهند بود.

واچ فیس بخش تصاویر

واچ فیس بخش تصاویر در نسخه جدید واچ او اس واچ فیس بخش تصاویر در نسخه جدید واچ او اس


با ارتقای واچ فیس بخش تصاویر در واچ او اس 11، همیشه بهترین تصاویر برای شما به نمایش در خواهند آمد تا دیگر نیازی به جستجوی دستی برای آن‌ها نداشته باشید.

در گجت نیوز بخوانید:
ابعاد دقیق آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اپل مشخص شد شایعات و حواشی ممنوعیت واردات باعث افزایش قیمت آیفون ۱۳ شد تماشا کنید: تست مقاومت آیفون های اپل چگونه انجام می‌شود؟ تفاوت‌های ظاهری آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۵ پرو را تماشا کنید

نظر شما