شناسهٔ خبر: 67118428 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسخه جدید دستیار هوشمند سیری اپل مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

صاحب‌خبر -

نسخه جدید دستیار سیری در رویداد WWDC 2024 اپل معرفی شد. این نسخه Siri با هوش مصنوعی پیشرفته، حتی کوچک‌ترین مشکلات کاربران را حل می‌کند!

کوپرتینویی‌ها طی WWDC 2024 علاوه بر آیپد او اس 18 و آپدیت iOS 18، از نسخه جدید دستیار شخصی سیری (Siri) رونمایی کردند. سیری که حالا از هوش مصنوعی Apple Intelligence بهره می‌برد، خیلی هوشمندتر شده است. به همین خاطر، احتمالاً کاربران آیفون بتوانند حتی بیشتر از قبل از آن برای انجام کارها از آن کمک بگیرند.

سیری، هوشمندتر از همیشه در نسخه جدید

نسخه جدید سری از رابط کاربری جدیدی برخوردار است که شامل نوعی المان نورانی در حواشی نمایشگر می‌شود. مهم‌تر از این ولی این است که سیری حالا با درک از پیش‌زمینه، دیگر نیازی به تکرار اطلاعات از سوی کاربر ندارد. در یک کلام، اپل می‌گوید سیری حالا «می‌تواند چیزهایی را پیدا و درک کند که پیش از این نمی‌توانست».

نسخه جدید سیری - Siri آیفون نسخه جدید سیری - Siri آیفون

سیری جدید از آنچه در صفحه نمایش کاربر می‌گذرد مطلع خواهد بود و می‌تواند در برنامه‌ها کارهایی مشخص را انجام بدهد. مثلاً وقتی کاربری که مشغول پر کردن یک فرم است، از سیری شماره گواهینامه رانندگی خود را می‌پرسد، این دستیار هوشمند اپل به‌صورت خودکار تصویری از گواهینامه او پیدا می‌کند و با استخراج اطلاعات درخواست شده، آن‌ها را در فرم وارد می‌کند. مثال دیگری که به آن می‌توان اشاره کرد، درخواست از سیری برای ویرایش و اصلاح عکس‌ها است.

نسخه جدید سیری - Siri آیفون نسخه جدید سیری - Siri آیفون

نسخه ارتقا یافته Siri همچنین دانشی عمیق‌تر از محصولات مختلف خواهد داشت. در نتیجه کاربران می‌توانند برای رفع مشکلات گوشی خود از این دستیار کمک بگیرند. به‌عنوان مثال، با پرسیدن سوال «چطور می‌توانم امروز پیام بنویسم، ولی فردا ارسال شود؟» توسط کاربر، سیری نحوه انجام این کار را پله به پله توضیح می‌دهد.

نسخه جدید سیری - Siri آیفون نسخه جدید سیری - Siri آیفون

به گفته اپل، نسخه جدید سیری «طی سال آینده» رفته‌رفته در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت‌های این نسخه جدید هم به‌صورت تدریجی ارائه می‌شود و در آینده این دستیار هوشمند حتی از قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهد شد. گفتنی است که طراحی جدید سیری علاوه بر آیفون، نصیب دستگاه‌های مک و آیپد هم می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
بعد از سال‌ها، کنترل سنتر آیفون با iOS 18 متحول می‌شود + تغییرات تماشا کنید: تست مقاومت آیفون های اپل چگونه انجام می‌شود؟ آیفون ۱۶ پرو کم حاشیه ترین نمایشگر جهان را خواهد داشت شایعات و حواشی ممنوعیت واردات باعث افزایش قیمت آیفون ۱۳ شد

نظر شما