شناسهٔ خبر: 67127534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آپدیت iOS 18 برای این مدل‌های آیفون و آیپد منتشر خواهد شد

صاحب‌خبر -

آیا آیفون شما قادر به دریافت آپدیت iOS 18 اپل خواهد بود؟ لیست آیفون‌ها و آیپد‌های دریافت‌کننده جدیدترین نسخه‌های آی او اس و آیپد او اس را در ادامه مشاهده فرمایید.

اگر پیگیر اخبار اپل در گجت نیوز بوده اید در جریان هستید که شب گذشته اپل در رویداد WWDC 2024 خود سرانجام از آپدیت iOS 18 رونمایی کرد. این سیستم عامل البته تنها هدیه کوپرتینویی‌ها به طرفدارانش نبود و در کنار این سیستم عامل شاهد معرفی آیپد او اس 18، واچ او اس 11، هوش مصنوعی Apple Intelligence و نسخه جدیدی از دستیار هوشمند سیری هم بودیم. با معرفی نسل جدید سیستم عامل های آیفون، سوال مهمی که در ذهن هواداران ایجاد شده آن است که کدام مدل‌های آیفون قادر به دریافت آپدیت iOS 18 خواهند بود. اپل به این سوال پاسخ داده است!

بروزرسانی آی او اس 18 بروزرسانی آی او اس 18

کدام مدل‌های آیفون و آیپد آپدیت های iOS 18 و iPadOS 18 را دریافت خواهند کرد؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت تمامی مدل‌های آیفون قادر به دریافت بروزرسانی آی او اس 18 نخواهند بود؛ بلکه تنها دستگاه‌هایی که پیش‌تر قادر به دریافت آی او اس 17 بودند می‌توانند نسل جدید سیستم عامل‌های اپل را نیز دریافت کنند. به این ترتیب گوشی‌های آیفون XS و XS Max و XR در کنار تمامی آیفون‌هایی که پس از آن‌ها روانه بازار شده‌اند می‌توانند آپدیت جدید آی او اس را دریافت کنند.

علاوه بر این، نسل‌های دوم و سوم آیفون SE نیز قادرند به iOS 18 آپدیت شوند و نسل اول گوشی «اقتصادی» اپل از چرخه آپدیت بیرون خواهد ماند!

از سوی دیگر اما اوضاع برای کاربران آیپدهای اپل آن‌طور که انتظار می‌رود گل و بلبل نیست؛ چراکه سه مدل iPad امسال قادر به دریافت بروزرسانی iPadOS 18 نخواهند بود. این تبلت ها به‌ترتیب نسل اول تبلت 10.5 اینچی آیپد پرو، نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی و نسل ششم آیپد خواهند بود.

آپدیت iOS 18 آپدیت iOS 18

به این ترتیب آیپد او اس 18 نیز تنها روی آیپد پرو های عرضه شده از سال 2018 به بعد و آیپد ایر ها، آیپد مینی ها و آیپدهای معمولی عرضه شده از سال 2019 به بعد منتشر خواهد شد. از طرف دیگر، نکته حائز اهمیت در این خصوص نیز آن است که هوش مصنوعی Apple Intelligence ظاهرا تنها روی آیپدهایی کار خواهد کرد که به تراشه‌های سری M اپل مجهز باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی، خلاصه مطالب سایت‌ها را تحویل شما می‌دهد اپل از یکپارچکی عمیق هوش مصنوعی ChatGPT در آیفون با iOS 18 خبر داد اپل در iOS 18 ویژگی ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد

برچسب‌ها:

نظر شما