شناسهٔ خبر: 67126164 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

چت جی‌پی‌تی با iOS ۱۸ ادغام شد!

در کنفرانس جدید اپل (Apple WWDC 2024)، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خبرها معرفی ادغام عمیق چت جی پی تی (ChatGPT) در سیستم‌های عامل جدید اپل بود که توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کرد و نشان از تحولی بزرگ در تجربه کاربری و توانمندی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سرانجام اپل در جریان کنفرانس WWDC 2024‌ از هوش مصنوعی خود با عنوان «هوش اپل» (Apple Intelligence) رونمایی‌ کرد.

اپل معرفی با هوش اپل ورود جدی خود را به دنیای هوش مصنوعی اعلام کرد. هوش اپل شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است که قرار است به سیستم عامل‌های این شرکت اضافه شده و بر اساس آن تجربه کاربران به شکل بهینه افزایش پیدا کند.

در کنفرانس جدید اپل (Apple WWDC 2024)، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خبرها معرفی ادغام عمیق چت جی پی تی (ChatGPT) در سیستم‌های عامل جدید اپل بود. این خبر که توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کرد، نشان از تحولی بزرگ در تجربه کاربری و توانمندی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل دارد.

اپل درتلاش است تا ویژگی‌های هوش مصنوعی را به محصولات خود بیاورد و در این راستا در حال مذاکره با گوگل و OpenAI بود تا هوش مصنوعی را در سیستم‌عامل‌ها خود اضافه کند. درنهایت اپل تصمیم گرفت برای تحقق رویای خود با OpenAI وارد همکاری شود.

این اواخر اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون به‌طور رسمی معرفی شد و کاربران از طریق وب‌سایت OpenAI می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این شرکت می‌گوید نسخه iOS چت‌بات خود را به‌خاطر افزایش علاقه کاربران به آن، به‌ویژه کاربرانی که از این ابزار در حین حرکت استفاده می‌کنند، عرضه کرده است.

با تأیید همکاری اپل و OpenAI، کاربران می‌توانند در صورت نیاز، از تخصص چت جی‌پی‌تی برای دریافت پاسخ‌های دقیق‌تر کمک بگیرند. استفاده از چت جی‌پی‌تی برای کاربران محصولات اپل رایگان است.

Apple Intelligence با کمک مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) به دستگاه‌ها و نرم‌افزارها اجازه می‌دهد تا متون، تصاویر، کارهای مختلف و وضعیت‌های گوناگون را ببیند و آن‌ها را متوجه شود. این سیستم در بسیاری از محصولات نرم‌افزاری اپل پیاده‌سازی خواهد شد.

آی‌اواس۱۸ با استفاده از Apple Intelligence به عنوان هسته اصلی هوش مصنوعی، به کاربران اجازه می‌دهد تا با اکانت خود وارد شوند و از چت جی پی تی رایگان نیز استفاده کنند.

کاربران می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی ChatGPT را در سیری و به عنوان بخشی از ابزارهای نوشتاری هوشمند جدید و سایر ویژگی‌ها در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia انتخاب کنند.

همچنین با ادغام ChatGPT در سیستم عامل اپل، برای مثال اگر کاربر از سیری سؤالی بپرسد که نمی‌تواند به آن پاسخ دهد، می‌تواند از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کند.

ازجمله قابلیت‌های Apple Intelligence می‌توان به اولویت‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها در آیفون با قابلیتی موسوم به Reduce Interruptions، ابزارهای نگارش مولد در اپ‌های مختلف و قابلیت‌های تولید تصویر اشاره کرد. اپل می‌گوید این ویژگی‌ها با وجود اینکه برای موقعیت و نیازهای خاص شما شخصی‌سازی می‌شوند، حریم خصوصی را حفظ می‌کنند.

برای مثال، هنگامی که درحال خواندن یک ایمیل هستید، «هوش اپل» می‌تواند آن را ببیند، مخاطبان مرتبط را پیدا کند و عملکردهای گوناگونی را متناسب با آن شرایط به شما پیشنهاد کند.

کاربران می‌توانند از سهمیه‌های رایگان معمول برای استفاده از ChatGPT استفاده کنند یا می‌توانند از اشتراک‌های پولی و مزایای ChatGPT استفاده کنند.

اپل همچنین اعلام کرد که روی همکاری با سایر توسعه دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی کار می‌کند تا گزینه‌های بیشتری را در آینده در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین، اگرچه ChatGPT OpenAI تنها گزینه برای شروع است، اما این وضعیت در آینده تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما