شناسهٔ خبر: 67117736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خیبر خرم‌آباد و جشن صعود به لیگ برتر؛

حسرت بزرگ فجر/ چادرملو هم آمد!

خیبر خرم‌آباد و جشن صعود به لیگ برتر؛ خیبر خرم‌آباد که هفته گذشته صعود خود به لیگ برتر را قطعی کرده بود، در هفته آخر لیگ آزادگان، جشن صعود گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هفته آخر لیگ آزادگان امروز برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر، جشن عملکرد خوب خود در طول فصل را گرفتند. پیکان و صنعت نفت دو تیم سقوط کننده لیگ بیست‌وسوم هستند که امروز جایگزین آن‌ها در سطح اول مسابقات فوتبال کشور معرفی شد. پیکان در هفته آخر لیگ بیست‌وسوم برابر استقلال شکست خورد تا پایین‌تر از فولاد و استقلال خوزستان به کار خود خاتمه دهد و میهمان جدید لیگ آزادگان باشد. دو تیم راه یافته به لیگ برتر پرطرفدار هم هستند و می‌توانند به جذابیت مسابقات کمک کنند.

 

جشن در خرم‌آباد

خیبر خرم‌آباد هفته گذشته صعود خود به لیگ برتر را قطعی کرده بود و در هفته پایانی لیگ آزادگان صرفا جشن قهرمانی گرفت. خیبر هفته گذشته موفق به شکست 4 بر یک آریو اسلامشهر شد تا دیدار این تیم در هفته پایانی برابر شهر راز، صرفا جنبه تدارکاتی داشته باشد. خیبر در هفته آخر برابر شهر راز با نتیجه ۱-۱ متوقف شد و درنهایت با ۷۷ امتیاز و تفاضل گل ۳۴+ صعود به لیگ برتر را جشن گرفت. پیمان نامور تک‌گل خیبر در این دیدار را به‌ثمر رساند تا آخرین گل تیم خر‌م‌آبادی در لیگ یک، به نام این بازیکن ثبت شود. خیبر برای اولین‌بار است که به لیگ برتر صعود می‌کند و با عملکردی درخشان موفق شد دست به چنین کاری بزند.

 

چادرملو هم آمد

اوج حساسیت اما مربوط به بازی‌های چادرملو و فجرسپاسی بود. یکی از این دو تیم قرار بود در هفته آخر به لیگ برتر صعود کند که این اتفاق برای چادرملو اردکان رقم خورد. چادرملو و فجرسپاسی هر دو با ۷۳ امتیاز لیگ آزادگان را به پایان رساندند و تفاضل گل فجر هم بهتر بود اما هفته گذشته اعلام شده بود بازی رودررو برای صعود به لیگ برتر اهمیت دارد که با توجه به این قانون، چادرملو اردکان به عنوان دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر خود را معرفی کرد. چادرملو در هفته پایانی موفق شد با نتیجه یک بر صفر دریا بابل را شکست دهد. تک‌گل چادرملو اردکان در این دیدار از سوی سیدعلی یحیی‌زاده در دقیقه ۴۰ وارد دروازه حریف شد تا چادرملو دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر باشد.

 

حسرت فجر

فجرسپاسی در طول فصل خود را در جمع تیم‌های بالاجدولی نگه داشت اما درنهایت موفق نشد به لیگ برتر صعود کند. فجرسپاسی در هفته آخر برابر پارس جنوبی جم قرار گرفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. مهدی شریفی و داوود رجبی گلزنان فجر در این دیدار بودند اما صعود، آن چیزی نبود که در سرنوشت فجر نوشته باشند و شاگردان مهدی رجب‌زاده به علت قانون بازی رودررو برابر چادرملو اردکان موفق نشدند مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.

 

داماش هنوز زنده است

سقوط خوشه طلایی و شاهین بندرعامری به لیگ دسته دوم فوتبال کشور قطعی شده بود و هفته آخر شاهد اوج حساسیت برای مشخص شدن سومین سقوط کننده بودیم. داماش گیلان و دریا بابل دو تیمی بودند که به ریسمان لیگ آزادگان چنگ می‌زدند تا سقوط به دسته پایین‌تر را تجربه نکنند. داماش در هفته آخر برابر سایپا به تساوی ۲-۲ رضایت داد تا اوج حساسیت را در گیلان شاهد باشیم، جایی که داماش با یک پیروزی می‌توانست خیال هواداران خود را راحت کند اما ترجیح داد آدرنالین در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد. دریا بابل اما برابر چادرملو شکست خورد تا به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط کند. داماش با ۳۲ امتیاز در لیگ آزادگان باقی ماند تا جشن بقا، هدیه وسط هفته گیلانی‌ها باشد. پرونده این فصل لیگ آزادگان هم بسته شد تا دو صعود کننده جدید به لیگ برتر داشته باشیم و داماش محبوب هم در جمع تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول باقی بماند. 

 

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

* شهر راز شیراز یک - خیبر خرم آباد یک
* نفت مسجدسلیمان ۲ - خوشه طلایی صفر
* آریو اسلامشهر صفر - استقلال آبی پوش ملاثانی صفر
* مس سونگون یک - مس کرمان یک
* مس شهر بابک ٢ - شاهین بندر عامری یک
* نفت و گاز گچساران ٣ - شهرداری آستارا صفر
* چادرملو اردکان یک - دریا بابل صفر
* پارس جنوبی جم صفر - فجر سپاسی ٢
* داماش گیلان ۲ - سایپا ٢

 

انتهای پیام/

نظر شما