شناسهٔ خبر: 67104829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هفته پایانی لیگ دسته اول؛

دو معادله صعود و سقوط هنوز حل نشده است

هفته پایانی لیگ دسته اول؛ هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان امروز برگزار خواهد شد و با توجه به عملکرد مطلوب مدعیان صعود شاهد جدال‌های حساس و مهیجی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان امروز با قهرمانی زود هنگام خیبر خرم آباد به پایان خواهد رسید. نگاهی اجمالی به جدول این دوره از مسابقات نشان می‌دهد برخلاف سال‌های گذشته در فصل جاری تیم‌های حاضر در این لیگ با کیفیت بالاتری در مسابقات حاضر شده‌اند. در بالای جدول نماینده لرستان دو هفته تا پایان فصل صعود و قهرمانی خود را قطعی کرد و دو تیم چادرملو اردکان و فجر سپاسی شیراز نیز سایه به سایه یکدیگر برای کسب عنوان نایب قهرمانی و صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند. از سوی دیگر آمار تیم‌های مدعی در خط حمله و دفاع نشان می‌دهد مدعیان صعود در این فصل بیش از هر زمان دیگری علاقه‌مند به ارائه نمایشی هجومی هستند و به این ترتیب می‌توان به عملکرد آن‌ها در لیگ بیست و چهارم خوشبین بود.

خیبر خرم‌آباد؛ لذت اولین‌ها

خیبر خرم‌آباد در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان با هدایت رضا مهاجری پا به گردونه مسابقات گذاشت و در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل قهرمانی و صعود خود به رقابت‌های لیگ برتر را قطعی کرد. این تیم لرستانی با هدایت سرمربی خود که پیش از این در لیگ برتر عملکرد نه چندان مطلوبی از خود ارائه داده بود برای اولین بار اتفاقی شگفت انگیز را برای فوتبال دوستان لرستان رقم زد و موفق شد با جشن قهرمانی در لیگ آزادگان مجوز حضور در لیگ برتر را دریافت کند.

با وجود اینکه همچنان یک هفته تا پایان این دوره از رقابت‌های لیگ آزادگان باقی مانده است، اما شاگردان مهاجری با ۷۶ امتیاز در صدر جدول مسابقات حضور دارند. اگر آن‌ها در آخرین دیدار خود در لیگ دسته اول موفق به شکست شهر راز شیراز شوند با ۷۹ امتیاز آماده تجربه یک فصل جدید در فوتبال ایران خواهند شد.

نماینده لرستان در ۳۳ بازی گذشته خود موفق به زدن ۵۸ گل شده است که این آمار نشان می‌دهد خیبر خرم‌آباد با نمایشی قابل توجه جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. شاگردان مهاجری در خط دفاعی نیز موفق به ثبت آمار مطلوبی شده‌اند و در ۳۳ تقابل تنها ۲۴ مرتبه به رقبای خود اجازه گلزنی داده‌اند.

خیبر در نیم فصل اول مسابقات نیز پس از فجر سپاسی شیراز بیشترین پیروزی را کسب کرده است و به طور کلی ثبت ۲۵ پیروزی، یک تساوی و هفت شکست تا هفته ۳۳ رقابت‌های لیگ آزادگان ثابت می‌کند رضا مهاجری با عملکردی درخشان خیبر خرم‌آباد را به لیگ برتر رسانده است. شاید به همین دلیل است که مدیران این باشگاه اعلام کرده‌اند برای لیگ بیست و چهارم همچنان با این سرمربی کار خود را ادامه خواهند داد.

فجر سپاسی یا چادرملو اردکان؟

رقابت‌های لیگ آزادگان در این فصل مهیج‌تر از دوره‌های گذشته دنبال می‌شود و به همین دلیل در هفته پایانی شاهد مچ اندازی چادرملو اردکان و فجر سپاسی شیراز برای کسب عنوان نایب قهرمانی و صعود به لیگ برتر خواهیم بود. شاگردان رجب زاده که امروز باید برابر پارس جنوبی جم صف‌آرایی کنند در حال حاضر با کسب ۷۰ امتیاز از مجموع ۳۳ بازی در جایگاه دوم جدول مسابقات حضور دارند.

نماینده شیراز در این فصل با زدن ۴۸ گل و خوردن ۱۷ گل در ۳۳ مسابقه تفاضل ۳۱ را از خود به جا گذاشته است و این آمار نشان می‌دهد شاگردان رجب زاده از جمله تیم‌های شایسته این فصل از رقابت‌های لیگ آزادان بوده‌اند. در سوی مقابل نیز شاگران سعید اخباری با ۷۰ امتیاز در جایگاه سوم جدول حضور دارند و آن‌ها نیز به دنبال لغزش فجر سپاسی شیراز در هفته پایانی هستند تا صعود به لیگ برتر را تجربه کنند.

نماینده اردکان در ۳۳ بازی گذشته خود با زدن ۴۶ گل و خوردن ۲۰ گل تفاضل ۲۶ را در جدول مسابقات ثبت کرده است و این موضوع نشان می‌دهد در صورتی که هر دو تیم در هفته پایانی برابر رقبای خود به پیروزی دست پیدا کنند و از طرفی نیز قرار باشد براساس تفاضل گل جایگاه آن‌ها مشخص شود فجر سپاسی شیراز شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر خواهد داشت. هر چند مطابق با قوانین جدید در شرایطی که دو تیم هم امتیاز باشند تقابل‌های رودررو تعیین کننده جایگاه آن‌ها در جدول خواهد بود.

به طور کلی چادرملو اردکان و فجر سپاسی شیراز باید در هفته پایانی برابر رقبای خود به پیروزی دست پیدا کنند و در غیر این صورت احتمال دیگری برای صعود آن‌ها به لیگ برتر وجود ندارد. ناگفته نماند که شاگردان اخباری در هفته پایانی باید آماده جدال با دریا بابل شوند.

بازگشت دراماتیک شیرازی‌ها به لیگ برتر؟

فجر سپاسی شیراز در لیگ بیست و یکم با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار در هفته بیست و نهم با شکست دو بر یک برابر تراکتور و قرار گفتن در جایگاه پانزدهم جدول سقوط خود به لیگ آزادگان را قطعی کرد. نماینده شیراز پس از اینکه دو فصل برای بازگشت دوباره به لیگ برتر جنگید حالا این فرصت را دارد که در هفته ۳۴ مسابقات لیگ آزادگان و کسب پیروزی مقابل پارس جنوبی جم بار دیگر حضور در جمع لیگ برتری‌ها را تجربه کند. اگر شاگردان رجب زاده مجوز صعود به لیگ برتر را دریافت کنند به نوعی به طلسم ناکامی تیم‌های شیرازی پس از سقوط به لیگ دسته اول پایان داده‌اند.

 

انتهای پیام/

نظر شما