شناسهٔ خبر: 67102467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امید تیم‌های گیلانی برای بقا در لیگ آزادگان به چادرملو

در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان دو تیم داماش گیلان و شهرداری بندرآستارا به عنوان نماینده گیلان حضور دارند که تیم شهرداری بندر آستارا با ۳۳ امتیاز در رده چهاردهم و تیم داماش گیلان با ۳۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هفته سی و چهارم و پایانی لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان امروز با برگزاری چند دیدار به پایان می‌رسد که خیبر خرم‌آباد با 76 امتیاز صعود خود به لیگ برتر را قطعی کرده و تیم‌های فجر سپاسی و چادرملو اردکان هر دو با 70 امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند که وضعیت یکی از این دو تیم برای صعود به دسته بالاتر مشخص می‌شود.

از سوی دیگر تیم‌های شاهین بندر عامری و خوشه طلایی مشهد نیز به لیگ پایین‌تر سقوط کردند و تیم‌های دریا بابل و داماش گیلان هر دو با 31 امتیاز به ترتیب در رده‌های پانزدهم و شانزدهم هستند که طبق قوانین، سه تیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان دو تیم داماش گیلان و شهرداری بندرآستارا به عنوان نماینده گیلان حضور دارند که تیم شهرداری بندر آستارا با 33  امتیاز در رده چهاردهم و تیم داماش گیلان با 31 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارند.

در هفته پایانی لیگ آزادگان، تیم داماش گیلان در خانه خود میزبان تیم سایپاست و تیم شهرداری آستارا در گچساران باید به مصاف نفت و گاز این شهر برود، از سوی دیگر تیم دریا بابل که در رده پانزدهم قرار دارد در اردکان مهمان تیم رده سومی چادرملو اردکان است که این دو تیم برای صعود و جلوگیری از سقوط هر دو نیاز به برد دارند.

امتیازها و تفاضل گل‌های تیم‌های چهاردهم تا شانزدهم لیگ آزادگان بسیار پیچیده است و البته تیم شهرداری آستارا به دلیل دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های دریا بابل و داماش گیلان در وضعیت بهتری است اما باز هم تیم شهرداری نمی‌تواند با خیال آسوده به میدان حریف خود برود و حتی ممکن است در صورت شکست داماش و پیروزی دو تیم دیگر، این تیم شهرداری باشد که به عنوان تیم شانزدهم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.

احتمالات زیادی درباره تیم سقوط‌کننده وجود دارد که به بررسی آن می‌پردازیم، تیم شهرداری آستارا در صورت پیروزی مقابل حریف خود حضور در لیگ آزادگان را قطعی می‌کند، تیم داماش گیلان نیز در صورت مساوی یا پیروزی مقابل حریف خود مشروط به شکست تیم دریا بابل در لیگ آزادگان باقی می‌ماند، ولی اگر دو تیم دریا بابل و داماش گیلان هر دو به پیروزی برسند و شهرداری آستارا ببازد یا مساوی کند در کمال تعجب این تیم شهرداری آستاراست که به دسته پایین‌تر و مرحله پلی‌آف سقوط می‌کند.

با توجه به نتیجه بازی‌های قبلی، به نظر می‌رسد تیم شهرداری آستارا در مصاف با تیم نف و گاز گچساران که در رده یازدهم قرار دارد کار راحت‌تری نسبت به دو تیم دریا بابل و داماش گیلان دارد با این حال فوتبال است و هزاران احتمال و باید دید که در پایان بازی‌های امروز وضعیت جدول چگونه خواهد بود.

یکی دیگر از احتمالات درباره وضعیت تیم شانزدهم اینگونه است که شهرداری آستارا در صورت پیروزی حضور خود را در لیگ آزادگان قطعی می‌کند و داماش گیلان نیز در صورت پیروزی یا حتی مساوی مشروط به شکست تیم دریا بابل که باید به مصاف تیم سوم جنگل که خود مدعی صعود به لیگ برتر است در لیگ ماندگان می‌شود و این تیم دریا بابل است که سقوط می‌کند و با این وصف تیم داماش گیلان علاوه بر تلاش خود برای کسب امتیاز بالا مقابل سایپا، امید به شکست خوردن تیم دریا بابل توسط چادرملو اردکان دارد.

با همه تفاسیر و در روی کاغذ شانس بقا در لیگ آزادگان برای دو تیم شهرداری آستارا و داماش گیلان بیشتر از دریا بابل است و باید تا پایان امروز منتظر نتیجه بازی‌ها و وضعیت جدول مسابقات باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما