شناسهٔ خبر: 67112787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

کمیته تخصصی نمای ساختمانی در شهرداری ارومیه تشکیل شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه به قید فوریت نسبت به تشکیل کمیته تخصصی نمای ساختمانی در مناطق پنج‌گانه در راستای نظارت و وحدت رویه نماها در زمان صدور پروانه‌های ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مرتضی پیری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از بی توجهی به نظرات اعضای شورا در بررسی تصویب لوایح و مصوبات ارسالی اظهار کرد: نظرات تخصصی اعضای شورا در جلسات بررسی لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در صورت‌جلسه‌ها آورده شود و همه نکته نظرات در مصوبات در ابلاغ و اجرا تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت جدی شهرداری بر موضوع نمای ساختمان‌ها و هویت بخشی به شهر افزود: شهرداری به قید فوریت نسبت به تشکیل کمیته تخصصی نمای ساختمانی در مناطق پنج‌گانه در راستای نظارت و وحدت رویه نماها در زمان صدور پروانه‌های ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در انتقاد از کلی‌گویی و فاقد اطلاعات مالی بودن لایحه ارسالی تهاتر ملک شهرداری بابت بدهی بیمه تأمین اجتماعی گفت: شهرداری در ارسال لایحه به جای ارسال مباحث کلی، اطلاعات و گزارشات ریز مبالغ بدهی و علت بدهی‌ها اعم از حق بیمه پرسنل در قالب فعالیت سایر واحدها و همچنین تعیین بیمه پرداختی پرسنل واحدها و پروژه‌های عمرانی مورد نظر را برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارسال کند.

پیری در ادامه با اشاره به لزوم صدور بخشنامه اعطای مشوق‌ها در همه محلات هدف باز آفرینی در شهر ارومیه عنوان کرد: ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در تمام مناطق هدف بازآفرینی در راستای بازسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده و ناکارآمد در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در جلسات گذشته شورا در رابطه با تخصیص مبالغ یارانه‌ای برای اتوبوس‌های بخش خصوصی خط شهری با سطح خوب ۶۵۰ هزار تومان و سطح متوسط ۴۵۰ هزار تومان، پیشنهاد می‌کنم در جهت ایجاد وحدت رویه برای سطوح خوب و متوسط مبلغ ۵۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود.

نظر شما