شناسهٔ خبر: 67591083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

اجرای تعزیه‌خوانی در ۲۳ بقعه متبرکه گیلان

محدثه مهدوی

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع و امامزادگان گیلان خبر داد و گفت: در راستای پاسداشت هنر آیینی و مذهبی تعزیه و حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی و اجرای برنامه‌های آنان، تعزیه خوانی در ۲۳ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۱۷ تیرماه مصادف با اول محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۸۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی و عزاداری و اطعام محرم، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در تعدادی از بقاع، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان، برگزاری برنامه «احلی من العسل» همایش نوجوانان حسینی، همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان و اقامه نماز ظهر عاشورا از جمله ویژه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه تعزیه در گیلان قدمت تاریخی و کهن داشته و در استان بیش از ۲۸۱ موقوفه با نیت روضه خوانی، اجرای تعزیه و اطعام در ایام محرم داریم، افزود: در راستای پاسداشت این هنر آیینی و مذهبی و حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی و اجرای برنامه‌های آنان، تعزیه خوانی در ۲۳ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

تدینی از مشارکت ۳۵۲ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و گفت: ۳۸ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۳۱۴ روحانی بومی گیلان هستند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان عزا با ذاکران و مداحان جوان و نوجوان، برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی هیات‌های مجازی و پویش‌های «هر منزل یک بیرق حسینی» و «هر خانه یک حسینیه» و برگزاری روضه‌های خانگی از دیگر ویژه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر است.

انتهای پیام

نظر شما