شناسهٔ خبر: 67112665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تذکر اعضای شورای شهر مشهد به شهردار به خاطر تعلل در ساخت مسکن مشارکتی

 مشهد- ایرنا- طرح چهار هزار و ۵۲ واحدی مسکن مشارکتی در حاشیه شهر مشهد به دلیل وجود مناقشه بین شهرداری مشهد و اداره کل راه و شهرسازی استان همچنان معطل مانده و این موضوع امروز منجر به دادن تذکر به شهردار از سوی اعضای شورای شهر مشهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شهردار مشهد شهریور ماه پارسال اعلام کرده بود که به زودی عملیات ساخت طرح مشارکتی چهار هزار واحدی در حاشیه شهر مشهد آغاز می شود اما این مهم تا امروز عملیاتی نشده است.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در صد و شانزدهمین جلسه علنی شورا به شهردار در خصوص تعلل در اجرای این طرح مشارکتی تذکر داد.

سید حسین علوی مقدم افزود: آیا آقای شهردار یک روز به حاشیه شهر رفته است، امروز به دلیل اقدامات شهردار در شورای اجتماعی محلات به ما طعنه می‌زنند.

وی خطاب به شهردار مشهد ادامه داد: طرح مشارکتی مسکن چهار هزار و ۵۲ واحدی که آبروی شوراست به خاطر امضای شهردار در دفتر شما معطل مانده زیرا آنچه می‌خواستید اتفاق نیفتاده است.

پاسخ شهردار

شهردار مشهد در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: طرح مسکن مشارکتی چهار هزار و ۵۲ واحدی در حال آماده سازی است و پروانه ها صادر شده و بیش از سه ماه است که لایحه مربوط به آن در شورای شهر گیر کرده است.

محمدرضا قلندر افزود: قرار است سند زمین و پروانه به نام شرکتی که ۶۰ درصد آن متعلق به شهرداری و ۴۰ درصد به متعلق به راه و شهرسازی است زده شود و این درحالی است که تا کنون وزارت راه و شهرسازی هیچ آورده ای در این طرح نداشته است.

وی ادامه داد: وزیر راه نیز چندی پیش در تهران زمین زکریا را برای این طرح به بنده و استاندار پیشنهاد داد و این درحالی است که در دولت نهم این زمین در استان برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده بود اما قابلیت ندارد و استاندار نیز اعلام کرد برای آن زمین در استان نقشه دیگری وجود دارد.

شهردار مشهد گفت: چنانچه شورای شهر مسوولیت زدن سند این طرح را بدون آورده دولت عهده دار می شود، نامه مربوطه را امضا می کنم اما تایید یا رد آن برعهده شوراست.

مجید دبیریان دیگر عضور شورا نیز در تذکری به شهردار اظهار کرد: چه معنایی دارد برخی پروژه ها چند بار افتتاح می شوند، به جای افتتاح چندباره یک پروژه، کارهای به زمین مانده را عملیاتی کنید.

تذکر به شهردار در خصوص انتصابات

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص انتصابات شهردار تذکری داد و گفت: بسیاری از مدیران شهرداری با حکم سرپرستی مشغول فعالیت هستند، باید سرپرستی ها تعیین تکلیف شوند.
موسی الرضا حاجی بگلو افزود: حدود ۱۱ مدیر ارشد شهرداری سرپرست هستند، در انتصابات دخالت نمی کنیم اما مدیران را از بلاتکلیفی خارج کنید.

نظر شما