شناسهٔ خبر: 67112293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان:

برنامه محوری برای رفع مشکلات کم‌آبی در قزوین ضرورت دارد

رئیس کل دادگستری استان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برنامه محور بودن و همراهی و برنامه مشترک دستگاه‌های متولی اقدامات برای رفع مشکلات کم آبی در استان ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با دستور جلسه "مشکلات کم آبی استان" با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام و‌المسلمین علی مصطفوی نیا در این نشست اظهار کرد: آب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اگر امروز برای آن چاره اندیشی نکنیم با بحران جدی روبرو خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای تصمیم منطقی و رفع چالش آب در استان، داشتن آمار دقیق چاه‌های مجاز و غیرمجاز و اطلاع از میزان دقیق آبخوان و مصرف آب ضرورت دارد.

این مقام قضایی استان با تاکید بر برنامه محور بودن اقدامات برای رفع مشکلات کم آبی در استان گفت: شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با همراهی دستگاه‌های متولی باید برای سال‌های آینده برنامه مشترک داشته باشند تا بخشی از مشکلات مربوط به حوزه آب مرتفع شود.

وی با بیان اینکه برای حل بحران آب نیازمند مردمی سازی موضوع هستیم، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم.

ضرورت چاره‌اندیشی برای تامین آب در مهرگان و اراضی شمال قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین نیز در این نشست گفت: ۸۹ درصد مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان از سال گذشته تاکنون اجرایی شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

علی فولیان اظهار کرد:سال گذشته 4 نشست در مرکز و ۲۵ نشست پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها تشکیل شد که عمده موضوعات آن سرقت، تصادف، ساخت و سازهای غیرمجاز، اتباع، اعتیاد به مواد مخدر، جرایم انتخاباتی و حقوق عامه بود.

وی به مشکل تنش آبی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در شهر مهرگان و اراضی شمال شهر قزوین با تکمیل ساخت سازها و جمعیت جدید روبرو هستیم که اگر چاره اندیشی نشود در آینده با مشکلات آبی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما