شناسهٔ خبر: 67107235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حل بحران کم آبی نیازمند مشارکت مردمی است

رییس کل دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه برای حل بحران آب نیازمند مردمی سازی موضوع هستیم، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم. رییس کل دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه برای حل بحران آب نیازمند مردمی سازی موضوع هستیم، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با دستور جلسه "مشکلات کم آبی استان" که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: آب یکی از مهم ترین موضوعاتی است که اگر امروز برای آن چاره اندیشی نکنیم با بحران جدی روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم برای رفع چالش آب در استان نسخه تجویز کنیم باید آمار دقیق از چاه‌های مجاز و غیرمجاز را احصا کنیم و از میزان دقیق آبخوان و مصرف آب مطلع باشیم تا بتوانیم یک تصمیم منطقی بگیریم.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با تاکید بر برنامه محور بودن اقدامات برای رفع مشکلات کم آبی در استان گفت: شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی با همراهی دستگاه های متولی باید برای سال‌های آینده برنامه مشترک داشته باشند تا بخشی از مشکلات مربوط به حوزه آب مرتفع گردد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه برای حل بحران آب نیازمند مردمی سازی موضوع هستیم، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین نیز در این جلسه گفت: ۸۹ درصد مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان از سال گذشته تاکنون اجرایی شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

علی فولیان اظهار کرد:سال گذشته چهار نشست در مرکز و ۲۵ نشست پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان ها تشکیل شد که عمده موضوعات آن سرقت، تصادف، ساخت و سازهای غیرمجاز، اتباع، اعتیاد به مواد مخدر، جرایم انتخاباتی و حقوق عامه بود.

فولیان به مشکل تنش آبی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در شهر مهرگان و اراضی شمال شهر قزوین با تکمیل ساخت سازها و جمعیت جدید روبرو هستیم که اگر چاره اندیشی نشود در آینده با مشکلات آبی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

نظر شما