شناسهٔ خبر: 67102997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرایی شدن ۸۹ درصد مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین گفت: ۸۹ درصد مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان از سال گذشته تاکنون اجرایی شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین در نخستین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید گفت: ۱۹۶ مصوبه سال گذشته در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین به تصویب رسیده که ۱۱ درصد آن در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته چهار نشست در مرکز و ۲۵ نشست پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها تشکیل شد که عمده موضوعات آن سرقت، تصادف، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اتباع، اعتیاد به مواد مخدر، جرایم انتخاباتی و حقوق عامه بود.

فولیان ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که فرهنگ پیشگیری همچنان در جامعه ترویج نشده است، تا جایی که علت وقوع آتش سوزی یک شرکت خودروسازی و یک روستا و همچنین روند رو به رشد ساخت و ساز‌های غیرمجاز نشان از نبود اقدامات پیشگیرانه است.

این مسئول بیان کرد: همه ما مسئولان مکلف هستیم که مطالبات و نیاز‌های مردم را شناسایی کرده و آن را مرتفع سازیم، چراکه طبق احادیث قرآنی چنین افرادی روز قیامت در امان خواهند بود.

فولیان به مشکل تنش آبی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در شهر مهرگان و اراضی شمال شهر قزوین با تکمیل ساخت ساز‌ها و جمعیت جدید روبرو هستیم که اگر چاره اندیشی نشود در آینده با مشکلات آبی مواجه خواهیم شد.

نظر شما