شناسهٔ خبر: 67111997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی صنعت برق:

۷۰ درصد بخش اداری به کنتورهای هوشمند مجهز شدند

 تهران- ایرنا- شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تا کنون حدود ۷۰ درصد اداره‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و در یک ماه جاری نیز مابقی اداره‌های دولتی و مراکز غیردولتی به کنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تأثیر مثبت تغییر ساعات کاری ادارات در مصرف برق گفت: بر اساس پایش‌های صورت‌گرفته، سال گذشته با تغییر ساعت کاری ادارات، حداکثر میزان کاهش مصرف برق معادل ۸۵۰ مگاوات بود.

وی از هدف‌گذاری صنعت برق در این زمینه برای سال جدید خبر داد و گفت: انتظار داریم امسال این میزان به عدد قابل‌توجه ۱۵۰۰ مگاوات برسد که معادل مصرف برق کلان‌شهر مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت است.

مدیرعامل توانیر با بیان این که با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری و خارج از ساعت اداری به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که در ساعات کاری با کاهش ۳۰ درصدی و بعد از ساعت کاری با خاموش‌کردن تجهیزات سرمایشی، روشنایی و الکترونیکی، کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق را در ادارات شاهد باشیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در فصل تابستان با ناترازی برق مواجهیم، گفت: باتوجه‌به اینکه ادارات به طور کامل به خدمت‌رسانی مشغول هستند، صرفاً با تغییر ساعات کاری، موفق به تأمین برق پایدار برای کل کشور به‌ویژه بخش مولد کشور خواهیم بود و امیدواریم به‌تدریج با پایش و مراقبت‌های بیشتر و گزارش‌های مردمی از میزان مصرف سازمان‌ها که از طریق تلفن ۱۲۱ در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌گیرد به هدف‌گذاری مدنظر دست یابیم.

وی با اشاره به این که سال گذشته حدود ۴۰ درصد مشترکان مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی برق شدند از راه‌اندازی پویش باانرژی خبر داد و گفت: امسال علاوه بر مشوق‌های قبلی، طرح جوایز ویژه نیز در قالب این پویش اضافه شده که شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو دنا، تارا، ۲۰۷ تمام‌اتوماتیک و لوازم برقی خانگی، تلفن همراه، لوازم دیجیتال و... است که فقط کافی است مشترکان، مصرف برق خود را با مدیریت ۱۰ درصدی کاهش دهند تا در قرعه‌کشی این جوایز ارزشمند شرکت داده شده و برنده یکی از آنها باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: دانش‌آموزان نیز می‌توانند از طریق سامانه شاد و نصب برنامه کاربردی باانرژی به‌عنوان مروجان مدیریت مصرف به صنعت برق در کاهش مصرف برق کمک کنند .

رجبی مشهدی در خصوص الگوی مصرف برق در تهران نیز گفت: استان تهران جزو مناطق عادی و معتدل محسوب می‌شود که الگوی مصرف برق در آن تا ۳۰۰ کیلووات‌ساعت و قبض برق مشترکی که این الگو را رعایت کند ماهانه حداکثر ۴۰ هزار تومان خواهد بود که با به‌کارگیری کولرگازی به‌جای کولر آبی این میزان مصرف به ۵۰۰ کیلووات و مبلغ قبض آن پلکانی افزایش‌یافته و به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد و در صورت استفاده بی‌محابا از کولرگازی قبض برق به دو میلیون تومان هم خواهد رسید.

وی به مشترکان ساکن در مناطق عادی که تقریباً ۸۰ درصد مشترکان را در بر می‌گیرد، توصیه کرد: الگوی مصرف را جدی گرفته و سعی کنند مصرف برق را طوری مدیریت کنند که علاوه بر رساندن آن به زیر الگو و جلوگیری از صدور قبوض سنگین برق، به پایداری شبکه و تأمین برق سایر بخش‌ها نیز کمک کنند.

نظر شما