شناسهٔ خبر: 67094287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رشد ۸.۳۸ درصدی مصرف برق در خردادماه

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق امسال یک ماه زودتر از سال گذشته رشد ۸.۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی رجبی مشهدی در شبکه خبر افزود: اکنون بیش از ۶ هزار مگاوات به میزان مصرف برق اضافه شده است و یک رشد ۸.۳۸ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنیم .

وی ادامه داد: این عددی که نصاب اوج مصرف امسال در خردادماه است سال گذشته ۱۲ تیرماه اتفاق افتاده به‌عبارت‌دیگر یک ماه زودتر میزان مصرف قابل‌توجهی در حال تأمین‌شدن است.

مدیرعامل توانیر از هم‌وطنان درخواست کرد با کاهش مصرف برق علاوه بر دریافت پاداش صرفه‌جویی که همانند سال گذشته و به‌ازای هر یک کیلووات کاهش تا ۲ هزار تومان پاداش در قبض است با ثبت‌نام در پویش باانرژی از جوایز ارزشمندی که امسال در نظر گرفته شده برخورد شوند.

رجبی مشهدی این یکی از این جوایز را ۳۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: مردم می‌توانند که با کمتر از ۱۰ درصد کاهش در مصرف در قرعه‌کشی‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین لوازم‌خانگی کم‌مصرف و لوازم الکترونیکی بخش دیگری از جوایز است که امید است با همکاری مردم تأمین بر پایدار ممکن شود.

 امسال هم وزارت نیرو با هدف تأمین برق پایدار برای همه مشترکان صنعت برق و نیز داشتن تابستانی بدون خاموشی ۱۸۰ برنامه عملیاتی تدوین و اجرایی کرده است. این برنامه‌ها در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی، خطوط و پست‌های برق و فرهنگ‌سازی برای نهادینه‌سازی مصرف برق است.

همچنین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) هم با هدف تسهیل کار برای مشترکان و آگاهی از چگونگی شرکت در جوایز اقدام به راه‌اندازی پویشی به نام باانرژی کرده است.

طبق اعلام توانیر، پویش باانرژی باهدف مشارکت هر چه بیشتر مردم در جریان‌سازی فرهنگی برای بهبود روش‌های مصرف برق به‌عنوان یک انرژی گران‌بها در جامعه راه‌اندازی شده است. به مشارکت‌کنندگان در این پویش جوایز ارزشمندی از جمله ۳۰۰ خودرو و هزاران کمک‌هزینه خرید لوازم‌خانگی، برقی و الکترونیکی به‌قیدقرعه اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تخفیف در قبوض برق افراد دارای صرفه‌جویی به‌صورت قطعی تا سقف رایگان شدن قبض اعمال می‌شود./ایرنا

نظر شما