شناسهٔ خبر: 67092972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

افزایش ۱۴ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته

روند مصرف برق کشور روز گذشته (شنبه ۱۹ خردادماه) نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ هزار مگاوات بیشتر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور مصرف برق هم رکوردهای تازه‌ای را برجای می‌گذارد، به طوری که روز گذشته نسیت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش بیش از ۱۴ هزار مگاواتی را داشته است.

این میزان مصرف در حالی است که ساعت آغاز به‌کار بخش اداری به ۶ صبح تغییر کرده و تلاش برای مدیریت مصرف ادامه دارد.

بر اساس آمارهای تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته (شنبه ۱۹ خردادماه) در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه عدد مصرف برق به ۶۷ هزار و ۳۸۷ مگاوات رسید.

سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف برق ۵۳ هزار ۳۸۰ مگاوات بوده که رشد بیش از ۱۴ هزار مگاواتی را با وجود تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف نشان می‌دهد.

مصرف برق در بخش صنعت نیز به ۵ هزار و ۷۵۹ مگاوات برق رسید.

همچنین شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۵۹ دقیقه عدد مصرف به ۶۳ هزار و ۸۵۹ مگاوات رسید که نسبت به ساعت میانی روز کاهش داشت.

بااین‌حال میزان مصرف شب گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد مصرف ۵۴ هزار و ۶۴۸ مگاوات بود ۹ هزار و ۲۱۱ مگاوات بیشتر بود.

بخش صنعت هم شب گذشته میزان مصرف خود را افزایش داده و به عدد ۶ هزار و ۷۱ مگاوات رساند. شب و روز گذشته ۸ هزار و ۱۴۸ مگاوات از تولید برق کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امسال هم وزارت نیرو باهدف تأمین برق پایدار برای همه مشترکان صنعت برق و نیز داشتن تابستانی بدون خاموشی ۱۸۰ برنامه عملیاتی تدوین و اجرایی کرده است. این برنامه‌ها در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی، خطوط و پست‌های برق و فرهنگ‌سازی برای نهادینه‌سازی مصرف برق است.

همچنین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) هم باهدف تسهیل کار برای مشترکان و آگاهی از چگونگی شرکت در جوایز اقدام به راه‌اندازی پویشی به نام باانرژی کرده است.

طبق اعلام توانیر، پویش باانرژی باهدف مشارکت هر چه بیشتر مردم در جریان‌سازی فرهنگی برای بهبود روش‌های مصرف برق به‌عنوان یک انرژی گران‌بها در جامعه راه‌اندازی شده است. به مشارکت‌کنندگان در این پویش جوایز ارزشمندی از جمله ۳۰۰ خودرو و هزاران کمک‌هزینه خرید لوازم‌خانگی، برقی و الکترونیکی به‌قیدقرعه اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تخفیف در قبوض برق افراد دارای صرفه‌جویی به‌صورت قطعی تا سقف رایگان شدن قبض اعمال می‌شود.

نظر شما