شناسهٔ خبر: 67109681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی تفاهم نامه‌ شهرداری‌ تهران با یک گروه خودروسازی صورت گرفت

تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به دارندگان تاکسی‌های فرسوده

فاطمه صنوبری

طبق تفاهم منعقد شده شهرداری‌ تهران با یک گروه خودروسازی، مقرر است که ٢٠٠٠ دستگاه خودروی برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تزریق شود که امروز (دوشنبه) ١٠٠٠ دستگاه تاکسی آن تحویل شهرداری تهران شد؛ این درحالیست که در گام نخست، ٢٠٠ دستگاه تاکسی برقی به دارندگان تاکسی‌های فرسوده تحویل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروه صنعتی خودروسازی کرمان‌موتور، ظهر امروز (دوشنبه ٢١ خرداد ماه) در محل این شرکت، ١٠٠٠ دستگاه تاکسی برقی را به شهرداری تهران تحویل داد؛ براین اساس از امروز که آیین ورود این ١٠٠٠ دستگاه تاکسی برقی با نشان فیروزه‌ای رنگ به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران انجام شد.

طبق توافق شهرداری‌ تهران و گروه صنعتی کرمان‌موتور عقد قرارداد برای تحویل ٢٠٠٠ دستگاه تاکسی برقی منعقد شده که امروز ١٠٠٠ دستگاه آن تحویل شهرداری شد تا نوید این باشد که در شهر تهران با هوای پاک، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی و... را در سال‌های پیش‌رو داشته باشیم.

٢٧ هزار تاکسی برقی تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر و خدمت‌رسانی به مردم تزریق خواهد شد. 

همچنین در این مراسم در گام نخست، ٢٠٠ تاکسی برقی به دارندگان تاکسی‌های فرسوده تحویل شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال، ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل خواهد شد که بخشی از این تاکسی‌ها ذیل تفاهم‌نامه با شرکت‌های خودروساز بوده که پس از دریافت استانداردها و پلاک گذاری خودروها، وارد مدار خواهد شد. برای استفاده از این خودروها، شهرداری تهران ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت هشت درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز، پرداخت خواهد کرد.

با همت دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازها متعهد به تامین و ورود تاکسی‌های برقی شده که در قالب آن همانطور که اشاره شد، کرمان‌موتور متعهد به ورود ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی شد که ١٠٠٠ دستگاه آن امروز تحویل شد.

همچنین قرارداد خرید و ورود ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی با چین نیز بسته شده است؛ ضمن اینکه همزمان در حوزه مطالعات احداث جایگاه شارژ هم اقداماتی انجام گرفته و تاکنون ۷۴ جایگاه شارژ احداث شده این درحالیست که خودروها قابلیت شارژ خانگی نیز دارند. در  گام نخست، مقرر شده است که این تاکسی‌های برقی در مسیر محدوده‌های خاص تردد داشته باشند.

طبق آمار با ۱۱ خودروساز  برای واردات ۲۷ هزار تاکسی برقی تا پایان سال قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام

نظر شما