شناسهٔ خبر: 67108039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسعه حمل و نقل عمومی؛ مطالبه اساسی تهرانی‌ها/۱۲

امروز تاکسی‌های برقی‌ به ناوگان تاکسیرانی تهران افزوده شد

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران اختصاص یافت و ۲۰۰ مورد تحویل شهرداری تهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آئین ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران با حضور مدیران شهری برگزار و تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده صورت گرفت.

شادی مالکی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در حاشیه مراسم امروز با بیان اینکه در گام نخست دویست دستگاه تاکسی برقی تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد گفت: سایر خودروهای برقی نیز تا چند هفته آینده وارد مدار شده و تحویل رانندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت برقی سازی یک الزام است که با تدبیر دولت و شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و ارتقای خدمات رسانی به شهروندان در اولویت کار قرار گرفته است گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط قرار است بر اساس برنامه ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان شود که بخشی از تاکسی‌ها ذیل تفاهم نامه با شرکت‌های خودروساز، بعد از دریافت استاندارها و پلاک خودرو وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه رونمایی امروز در پی تفاهم نامه تأمین دو هزار دستگاه خودروی برقی بوده است گفت: شهرداری تهران ۳۰۰ تومان وام با بازپرداخت ۳ درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام با در صد کم پرداخت می‌کند.

همچنین هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: ۷۴ جایگاه شارژ برای این تاکسی‌ها احداث شده و قابلیت شارژ خانگی هم دارند و قراردادی هم با مپنا برای ایجاد ۹۰۰ جای شارژ تا پایان سال بسته‌ایم.

وی افزود: همچنین ۲۷۵۵ اتوبوس از محل تولید داخل قرارداد بستیم و ۹۴۰ اتوبوس دیزل را این هم دوره مدیریت شهری وارد کرده‌ایم و هفته آینده اتفاقات خوب در حوزه اتوبوس‌های برقی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور موضوع برقی سازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: شورای ششم و شهرداری تهران به برقی سازی تاکید کردند و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی «مشخصاً تاکسی» در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و با کمک دولت در مورد ورود ۲۷ هزار تاکسی برقی جدید در سال جاری توافق کردیم که قرار داد ۵۰۰۰ دستگاه منعقد شده است که امروز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ظرف یک ماه آینده ۱۰۰۰ دستگاه دیگر به پایتخت وارد خواهد شد.

نظر شما