شناسهٔ خبر: 67112622 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وام شگفت انگیز به تاکسیران ها برای تاکسی های برقی + جزییات

تسنیم : سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطای وام ۹۰۰ میلیون تومانی به تاکسیران‌ها برای دریافت تاکسی‌برقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

شادی مالکی امروز در مراسم ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، حرکت عظیمی در راستای کاهش آلودگی هوای تهران است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها که پرتردد و پر پیمایش هستند، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد چراکه نیمی از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت و تقریباً تمامی ون‌ها فرسوده هستند. 

خبر مرتبط
رژه تاکسی های برقی در تهران+جزییات

بعدازظهر امروز آیین تحویل تاکسی‌های برقی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران انجام شد.

وی ادامه داد: شهرداری با دو رویکرد حرکت به سمت کاهش آلودگی هوا و ارتقای حمل و نقل عمومی حرکت به سمت برقی‌سازی را آغاز کرد و در این راستا در سال جاری شاهد ورود ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به حوزه حمل و نقل عمومی هستیم که بخشی از آنها در قالب همکاری با وزارت صمت محقق می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: تاکسی‌های امروز از همین گروه خودروها هستند که با ظرفیت شرکت کرمان موتور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ورود ۲ هزار تاکسی برقی به پایتخت کلید خورد.

وی ادامه داد: در راستای تسهیل شرایط خرید خودروهای برقی برای تاکسیران‌ها، اعطای وام ۳۰۰ میلیون تومانی و وام ‌۶۰۰ میلیون تومانی از سوی خودروساز در نظر گرفته شد و این شرایط باعث خروج خودروهای فرسوده از ناوگان عمومی پایتخت خواهد شد.

 

نظر شما