شناسهٔ خبر: 67114364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

اولین سری تاکسی های برقی کرمان موتورتحویل داده شد

یک هزار دستگاه تاکسی‌ برقی کرمان موتور طی مراسمی رسمی  با حضور شهردار تهران و مدیران شهری به ناوگان تاکسیرانی و رانندگان تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فردای اقتصاد، شهردار تهران در مراسم تحویل یک هزار دستگاه تاکسی‌ برقی کرمان موتور گفت: تا پایان امسال با افزوده شدن تاکسی‌های برقی چهره حمل و نقلی شهر تهران تغییر می‌کند و سطح خدمت رسانی به شهروندان افزایش می‌یابد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه  در بخش خصوصی و خودروسازی داخلی زحمات زیادی در زمینه برقی شدن ناوگان تاکسیرانی در کشور کشیده شد. افزود: تلاش شدتمامی ظرفیت‌هایی که می‌توانیم از داخل خریداری کنیم را هدف گذاری کنیم زیرا خلق ارزش در داخل کشور و توجه به تولید  از اهداف ما بود.

 وی تصریح کرد: هم اکنون  ۲هزارو ۷۵۵ دستگاه اتوبوس به میزان  حدود ۵۰۰ میلیون یوروی را از داخل خریداری کردیم که به سرعت در حال اضافه شدن به ناوگان عمومی است.

شهردار تهران ادامه داد: چنانچه نقدینگی به به گونه ای صحیح در کشور مورد استفاده قرار بگیرد یک موهبت است و می‌شود آن را به سمت خلق ثروت هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است ماحصل یرقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری بتواند یک چهره جدیدی را در شهر تهران به نمایش بگذارد. تهران به اینگونه است که اگر در پایتخت اقدامی صورت بگیرد به سرعت در کشور گسترش پیدا می‌کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی کار بزرگی انجام شد، افزود:  میزان سرمایه گذاری  در این حوزه بالغ بر ۴ هزار میلیارد یورو است.

آغاز عملیات اجرایی تراموای تهران تا ماه آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت : داستان توسعه و برقی سازی را رقم می‌زنیم تا مبنایی برای زیرساخت برای تمام شئون باشد؛ برقی سازی حمل و نقل را با حمایت دولت شروع کردیم و با نگاه ویژه شهیدجمهور این رخ داد.

محسن هرمزی با اشاره به ایجاد مسیر توسعه زیرساخت‌ها در کشور افزود: هم اکنون زیرساخت برقی سازی در حال گسترش است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برقی سازی را امروز در بخش حمل و نقل عمومی مشاهده می کنید که این امر به حمل و نقل شخصی هم توسعه خواهد پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور موضوع برقی سازی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با تاکید شورای ششم و شهرداری تهران به برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برقی بویژه تاکسی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امروز ازیک هزار دستگاه تاکسی برقی رونمایی کردیم و ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال وارد می شود و ۱۰ هزار ون برقی در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) خواهیم داشت.

وی در مورد ایستگاه‌های شارژ برقی افزود: بیش از ۷۰ ایستگاه احداث شده و کمااینکه ۹۰۰ جای شارژ با مپنا قرارداد بستیم تا مایان سال اجرایی می‌شود.

به گفته هرمزی ، هم اکنون قرارداد ۵ هزار دستگاه تاکسی برقی منعقد شده که امروز یک هزار دستگاه و ظرف یک ماه آینده یک هزاردستگاه تاکسی برقی دیگر به پایتخت وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد خرید و ورود ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی نیز از سمت‌ شهرداری تهران با چینی ها بسته و همزمان در حوزه مطالعات احداث جایگاه شارژ هم اقداماتی انجام گرفته است؛ به گونه‌ای که تا امروز ۷۴ جایگاه شارژ احداث شد.   همچنین قراردادی با شرکت مبنا در حدود ۹۰۰ جایگاه شارژ بسته شده است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی تراموای شهر تهران تا ماه آینده  خبر داد و گفت: در جلسه امروز با چینی ها قرار شد به صورت پایلوت قطاری از میدان امام حسین(ع) و پایانه شرق جدید حرکت کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی ما فعال است، تصریح کرد: گام اول این است که خودرو برقی اجازه تردد در محدوده های خاص داشته باشد.

هرمزی  با بیان اینکه با ۱۱ خودرو ساز  برای ورود ۲۷ هزار تاکسی برقی تا پایان سال قرارداد منعقد کردیم، خاطرنشان کرد: هفته آینده همکاران سفری به چین خواهند داشت و مرحله اول تاکسی و توبوس برقی تحویل می‌شود و ورود موتوربرقی نیز به زودی رقم‌ می‌خرد.

۵۵ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنیبن در مراسم تحویل یک هزار دستگاه تاکسی‌ برقی کرمان موتور گفت: براساس برنامه‌ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان می‌شود.

شادی مالکی با بیان اینکه در گام نخست ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد، افزود: سایر خودروهای برقی نیز تا چند هفته آینده وارد مدار شده و تحویل رانندگان می شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت برقی سازی یک الزام است که در راستای کاهش آلودگی هوا و ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان در اولویت کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن شرایط قرار است ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان شود که بخشی از تاکسی‌ها ذیل تفاهم نامه با شرکت‌های خودروساز است که بعد از دریافت استانداردها و پلاک گذاری، خودرو وارد مدار می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه رونمایی امروز در شرکت کرمان موتور به دلیل تفاهم نام تامین ۲هزار دستگاه خودروی برقی بوده است ادامه داد : شهرداری تهران ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۳ درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام با درصد کم پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکسی ها به دلیل اینکه پرپیمایش هستند قطعا نوسازی آنها می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود وضعیت هوا داشته باشد تصریح کرد: تمامی ون‌ها و نیمی از ۸۰ هزار تاکسی تهران فرسوده هستند، از این رو شهرداری تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای خدمات، برقی‌سازی را از سال گذشته در دستورکار قرار داد.

مالکی خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم با وزارت صمت خودروسازها متعهد شدند که نسبت به تامین و ورود تاکسی های برقی اقدام کنند  از این رو شرکت کرمان‌موتور متعهد به ورود ۲ هزار دستگاه تاکسی برقی شد که در فاز اول یک هزار تاکسی برقی وارد می شود و امید است با وام های ارایه شده شاهد نوسازی تاکسی ها باشیم.

بر اساس این گزارش، امروز طی مراسمی تاکسی‌های برقی کرمان‌موتور به دارنندگان تاکسی‌های فرسوده تحویل داده شد.

در مرحله نخست اجرای این‌طرح قرار است ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به دارندگان تاکسی‌های فرسوده تحویل داده شود. این موضوع در جهت اجرای قانون‌ هوای پاک عملی شده است.

در مراسم امروز برای استفاده از خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل یک هزاردستگاه تاکسی برقی کرمان موتور وارد ناوگان حمل ونقل شهر تهران می‌شود.

این خودروها اولین تاکسی برقی در شهر تهران هستند. دارندگان تاکسی فرسوده با دریافت معرفی نامه از تاکسیرانی تهران می توانند از تسهیلات۹۰۰ میلیون تومانی ۵ ساله با کارمزد ۸ درصد استفاده کنند البته از این مقدار ۶۰۰ میلیون بر عهده کرمان موتور است.

خودروی تمام برقی جک E۵۰A حدود یک میلیارد و ۳۵۰ تومان قیمت دارد که با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش می کند.

نظر شما