شناسهٔ خبر: 67104349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برق ادارات پُرمصرف کرمانشاه قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از نظارت جدی بر مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها خبر داد و گفت: برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد مرادی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف برق، از نظارت جدی بر نحوه مصرف برق در ادارات و دستگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تغییر ساعت کاری دستورالعمل دولت است، همه دستگاه‌ها و ادارات ملزم به رعایت آن هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها در کنار تغییر ساعت کاری موظف به مدیریت مصرف برق نیز هستند، افزود: ادارات ملزم هستند در ساعت کاری ۳۰ درصد و در ساعت غیرکاری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی روی دمای ۲۴ و یا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از خروج کارکنان را از جمله مواردی دانست که باید توسط دستگاه‌ها مدنظر قرار گیرد.

مرادی با اشاره به نظارت مستمر و روزانه اکیپ‌های شرکت توزیع برق بر میزان مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها، اضافه کرد: اداراتی که پرمصرف باشند و مدیریت مصرف نسبت به سال گذشته را اعمال نکنند، ابتدا اخطار دریافت می‌کنند و در گام بعدی برق آن‌ها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بعضی روزها برق ۱۰۰ اداره پرمصرف قطع شد، ادامه داد: سال جاری نیز نظارت‌ها آغاز شده است، اما هنوز مورد قطعی نداشتیم، اما طی هفته‌های آینده چنانچه دستگاهی مدیریت مصرف نداشته باشد بدون اغماض برق آن قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش خانگی نیز مقرر شده است در قالب طرح ۲۱*۱۵ ظرف مدت ۲۱ هفته پیک مصرف برقی که داریم، میزان مصرف نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش پیدا کند، گفت: جوایز ارزنده به مشترکانی که بتوانند میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، اعطا خواهد شد.

مرادی ابراز امیدواری کرد: با مجموع این اقدامات بتوانیم فصل گرمای سال جاری را نیز بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

نظر شما