شناسهٔ خبر: 67101251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برق ادارات پُرمصرف کرمانشاه قطع می‌شود

فاطمه کمانی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از نظارت جدی بر مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها خبر داد و گفت: برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف برق، از نظارت جدی بر نحوه مصرف برق در ادارات و دستگاه‌ها خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه تغییر ساعت کاری دستورالعمل دولت است، همه دستگاه‌ها و ادارات ملزم به رعایت آن هستند.

وی با  بیان اینکه دستگاه‌ها در کنار تغییر ساعت کاری موظف به مدیریت مصرف برق نیز هستند، افزود: ادارات ملزم هستند در ساعت کاری ۳۰ درصد و در ساعت غیر کاری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی دمای ۲۴ و یا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از خروج کارکنان و ... را از جمله مواردی دانست که باید توسط دستگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

مرادی با اشاره به نظارت مستمر و روزانه اکیپ‌های شرکت توزیع برق بر میزان مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها، یادآور شد: اداراتی که پر مصرف باشند و مدیریت مصرف نسبت به سال گذشته را اعمال نکنند، ابتدا اخطار دریافت کرده و در گام بعدی برق آنها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در برخی روزها برق تا ۱۰۰ اداره پرمصرف نیز قطع شد، ادامه داد: امسال نیز نظارت آغاز شده اما هنوز مورد قطعی نداشتیم، اما طی هفته‌های آینده چنانچه دستگاهی مدیریت مصرف نداشته باشد بدون اغماض برق آن قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تویزع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش خانگی نیز مقرر شده در قالب طرح ۲۱*۱۵ ظرف مدت ۲۱ هفته پیک مصرف برقی که داریم، میزان مصرف نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یابد، از اختصاص جوایز ارزنده به مشترکینی خبر داد که بتوانند میزان مصرف خود را  نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند.

مرادی ابراز امیدواری کرد با مجموع این اقدامات بتوانیم فصل گرمای امسال را نیز بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما