شناسهٔ خبر: 67102865 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حمایت ضرغامی از طرح‌های توسعه‌ای گردشگری گلستان

استاندار و سه نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، پیگیری اعتبارات و احیای آثار شاخص میراث‌فرهنگی استان با وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، جلسه مشترک مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شریف شهرستان علی‌آباد کتول، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی نماینده مردم شریف شهرستان گنبدکاووس، عبدالجلال ایری نماینده مردم شریف شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مسائل مربوط به استان امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد. 

حمایت وزیر میراث‌فرهنگی از طرح‌های توسعه‌ای گردشگری گلستان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار گفت: استان گلستان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است. مناظر و جاذبه‌های بسیار زیبا، آثار تاریخی فاخر و تنوع اقلیمی و قومیتی از ویژگی‌هایی است که گلستان را به نگارستان ایران شهره کرده اما از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اقتصادی منطقه بهره‌برداری نشده است. 

او تاکید کرد: با توجه به کمبود تاسیسات زیرساختی در استان گلستان، از هر اقدام که بتواند این عقب‌ماندگی تاریخی را جبران کرده و زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران را برای ورود به حوزه گردشگری استان فراهم سازد، حمایت می‌کنیم. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به عملیات مرمت میراث جهانی گنبد قابوس، خاطرنشان کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یکی از آثار ارزشمند تاریخی در سطح ملی و بین‌المللی است. مرمت مورد نیاز از این اثر فاخر می‌بایست در کمترین زمان اجرایی شده و به اتمام برسد. 

او افزود: یکی از مطالبات مردم منطقه اتمام عملیات مطالعات و مرمت و همچنین برچیده‌شدن داربست‌های این اثر جهانی است که حتما در برنامه پیش رو، اقدامات لازم را برای تسریع انجام این پروژه انجام خواهیم داد. 

مهندس ضرغامی با اشاره به سهم جزیره آشوراده در توسعه اقتصادی و گردشگری استان، تاکید کرد: حفظ محیط زیست جزیره آشوراده و سایر منابع طبیعی ارزشمند سطح کشور از اولویت‌های کاری مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما