شناسهٔ خبر: 67280189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور نویسنده؛

۲ کتاب کودک در گناباد رونمایی شد

خراسان‌رضوی- همزمان با دهه امامت و ولایت آئین رونمایی از کتاب‌های کودک «به حرف آقا گوش کن» و «باغ سرسبز نماز» در گناباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گناباد، آئین رونمایی از کتاب‌های کودک «به حرف آقا گوش کن» و «باغ سرسبز نماز» با حضور نویسنده اثر، طاهره سادات شمسیان خیرآبادی و جمعی از مسئولین شهرستان گناباد و روستای باغ آسیا در کتابخانه عمومی شهید پیرزاده باغ آسیا شهرستان گناباد چهارشنبه شب برگزار شد.

احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد در این جلسه، در برنامه گفت: آموزش‌های مذهبی به کودکان در قالب زبان شعر و قصه و به صورت کتاب قطعاً می تواند تأثیر بهتر و بیشتری در تربیت دینی آنها ایفا کند.

۲ کتاب کودک در گناباد رونمایی شد

در ادامه طاهره سادات شمسیان خیرآبادی، فرهنگی و نویسنده کتاب گفت: بنده فرهنگی هستم و آموزش و پرورش کودکان در طول پانزده سال خدمت، به من یاد داد، که بهترین سن برای یادگیری و آموزش های مذهبی سنین کودکی است. کودکان ضمیر پاک و نانوشته ای دارند که می توان با زبان کودکانه بهترین آموزش ها را در این سنین ببینند.

وی ادامه داد: از طرفی کتاب «نهج البلاغه»، یک کتاب آموزشی اخلاقی پر از حکمت است که می توان مفاهیم آن را برای کودکان ساده سازی و آموزه های اخلاقی و دینی را در قالب شعر و داستان برای آنها بازگو کنیم.

شمسیان گفت: هدف از چاپ کتاب «به حرف آقا گوش کن» نیز آموزش و آشنایی کودکان با حکمت های ارزشمند کلام امام علی (ع) بود و مجموعه «باغ سرسبز نماز» نیز اثر دیگری بود که با توجه به سن تکلیف دختر خانم ها در نه سالگی و آموزش نماز و اهمیت آن، انگیزه ای برای تألیف اثر شد.

۲ کتاب کودک در گناباد رونمایی شد

در ادامه علیرضا صغیر، دکترای ادبیات و زبان فارسی و متخصص در حوزه ادبیات کودک گفت: در ادبیات کودک به دو حوزه، واژگان و تصویر سازی کتاب کودک باید توجه کرد. در نوشتن آثار برای کودکان به دایره واژگان، با توجه به سن مخاطب کودک و همچنین تطابق تصاویربا محتوا به عنوان زبان دوم کودک باید بیشتر اهمیت داد.

همچنین صادق ایزدی، منتقد خبرنگار و فعال در حوزه ادبیات ضمن تشکر از نویسنده کتاب بیان کرد: کتاب «باع سرسبز نماز» بسیار ریتمیک و داستان گونه است. در این کتاب که در جهت ترویج نماز نوشته شده، نویسنده به خوبی با جان بخشی به درختان، از زبان موردعلاقه کودکان برای بیان مطلب استفاده برده است.

ایزدی در مورد کتاب «به حرف آقا گوش کن» گفت: وزن و آهنگ در برخی از اشعار کتاب رعایت نشده است و استفاده از جمله در نامگذاری کتاب کودک پیشنهاد نمی شود.

۲ کتاب کودک در گناباد رونمایی شد

این برنامه توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری باغ آسیا و به همت محفل ادبی شهریار کتابخانه عمومی شهید پیرزاده در ایام دهه امامت و ولایت با حضور جواد عبدالهی، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان گناباد؛ رضا باقرزاده، بخشدار بخش مرکزی شهرستان گناباد؛ جواد قاسمی، معاون پرورشی اداره آموزش و پروش شهرستان گناباد؛ عباس غلامیان، رئیس شورای روستای باغ آسیا شهرستان گناباد و کاظم سالار، دهیار روستای باغ آسیا شهرستان گناباد و جمعی از علاقه مندان شعر و ادبیات کودک برگزار شد.

نظر شما