شناسهٔ خبر: 67102484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری آشوراده از اقدامات ماندگار شهید جمهور در گلستان

ابوالفضل آذری

استاندار گلستان در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری تنها جزیره ایرانی دریای خزر انجام داد و این دو، از اقدامات ماندگار شهید جمهور در استان گلستان است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، علی‌محمد زنگانه در دیدار با سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، پیگیری اعتبارات و احیای آثار شاخص میراث‌فرهنگی استان برگزار شد، گفت: در دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های زیرساخت‌های گردشگری استان مصوب شد که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده و انتظار داریم باقی آن نیز پرداخت شود.

استاندار گلستان افزود: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری تنها جزیره ایرانی دریای خزر انجام شد و این دو، از اقدامات ماندگار شهید جمهور در استان گلستان است.

او با اشاره به طرح احیای خلیج گرگان، تصریح کرد: سطح آب خلیج گرگان پس از لایروبی حدود نیم متر بالا آمد و در برخی از سواحل شهرهای ساحلی ۲ تا ۳ کیلومتر پیشروی آب را شاهد بودیم که اقدامی مهم برای حفاظت از محیط‌زیست منطقه و امرارمعاش مردم محلی بود.

زنگانه با تشریح آخرین اقدامات در راستای طرح گردشگری آشوراده نیز گفت: طرح گردشگری جزیره آشوراده آماده و مجوزهای مرتبط با آن اخذ شده است.

او با بیان این‌که در نظر داریم گردشگری کشاورزی با گرایش آبزی‌پروری را در جزیره آشوراده اجرایی و گسترش دهیم، افزود: ایجاد موزه آبزیان و ماهیان خاویاری و ایجاد اسکله تخصصی ویژه گردشگری از دیگر اقدامات اجراشده در جزیره آشوراده در این مدت است.

استاندار گلستان یادآور شد: یک آکواریم بسیار مناسب و سازگاربامحیط‌زیست در جزیره آشوراده پیش‌بینی‌ شده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز شود.

او با تشریح سایر اقدامات دولت سیزدهم در استان، گفت: قلعه تاریخی آشوراده یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان گلستان است که اقداماتی در راستای مرمت و احیا آن انجام شده و نیاز است برای احیای این اثر حمایت‌های فنی و مالی از سوی معاونت میراث‌فرهنگی کشور انجام شود.

زنگانه در ادامه نیز تأکید کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یک اثر بسیار ارزشمند برای استان و کشور است و انتظار داریم با تخصیص منابع اعتباری مناسب شاهد رفع مشکلات مرمتی و برچیده شدن داربست‌های آن باشیم.

جلسه مشترک سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با حضور رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس، عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره مسائل مربوط به استان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما