شناسهٔ خبر: 67096547 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تفاهم‌نامه همکاری میان «شهرداری اصفهان» و «ایکوم» امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری کلان‌شهر اصفهان و کمیته موزه‌های ایران (ایکوم) در ارتباط با موزه تاریخ شهرداری اصفهان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری کلان‌شهر اصفهان و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در ارتباط با موزه تاریخ شهرداری اصفهان امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ امضا شد.

فاز اول موزه تاریخ شهرداری اصفهان با عنوان «باغ هزار داستان» عصر امروز در قالب سی‌وپنجمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» در عمارت تاریخی باغ زرشک افتتاح شد.

حمایت مادی و معنوی در نشست‌های مطالعاتی و پژوهشی موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ایکوم در هشت موضوع خلاصه می‌شود و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این تفاهم‌نامه با کمیته ملی موزه‌های ایران، متعهد به اجرای نشست‌هایی در محل موزه است.

ایکوم نیز به عنوان طرف دیگر تفاهم‌نامه و به عنوان یکی از مراجع اصلی موزه‌داری در کشور متعهد به معرفی اساتید و موضوعات مرتبط با همین موزه می‌شود.

موزه پذیری بناهای تاریخی، مخاطب‌شناسی موزه تاریخ شهرداری، تبیین کارکرد اصلی موزه شهرداری و بررسی نمونه‌های مشابه، چگونگی بازنمایی هویت در موزه‌های شهرداری، تاریخ بلدیه و سیری در تکامل بلدیه، کاربرد هوش مصنوعی در موزه‌ها، نقش الگوهای مفهومی در جوامع و بررسی نقش سیاست در موزه‌های تاریخی در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

در این مراسم همچنین «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان و احمد محیط‌طباطبایی رئیس کمیته موزه‌های ایران (ایکوم) از عمارت باغ زرشک اصفهان و موزه تاریخ شهرداری اصفهان بازدید کردند.

در ادامه این مراسم میزگردی با محوریت جایگاه بلدیه و شهرداری اصفهان و لزوم حفظ اسناد و میراث تاریخی اصفهان با حضور استاد «احمد محیط‌طباطبایی» برگزار شد.

نظر شما