شناسهٔ خبر: 67301862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اتفاقات غیرحرفه‌ای میزگرد فرهنگی یکی از کاندیدا‌ها

اگر به ۶ کلاس سواد متهم می‌شدید چه می‌کردید؟

روزنامه جوان

روحش شاد! شهید رئیسی وقتی می‌خواست از تهمت‌هایی که بهش زنند از خودش دفاع کنه صداش آروم بود؛ ولی وقتی می‌خواست از درد مردم و انقلاب دفاع کنه، صداش بلند میشد! این آخر اخلاقه به خدا... #میکروفون_را_پرتاب_نکنید

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آخرین میزگرد فرهنگی کاندیدا‌ها در صداوسیما با اتفاقاتی همراه شد که از پرواکنش‌ترین اتفاقات روز‌های اخیر است. با پرسش شهاب اسفندیاری، یکی از کارشناسان برنامه، و ورود او به پرونده شخصی اخراج محمد فاضلی، مشاور دکتر مسعود پزشکیان، از دانشگاه شهید بهشتی، ما بین کارشناس و فاضلی جدلی لفظی صورت گرفت که موجب عصبانیت فاضلی و رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای پرتاب میکروفون و ترک برنامه شد. کاربران واکنش‌های بسیاری به این اتفاق داشتند. آن‌ها از شهید رئیسی یاد کردند که در برابر تندترین اتهاماتی که در تبلیغات انتخاباتی به او زدند صبورانه دعوت به اخلاق می‌کرد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 


 س. حسینی:
روحش شاد! شهید رئیسی وقتی می‌خواست از تهمت‌هایی که بهش زنند از خودش دفاع کنه صداش آروم بود؛ ولی وقتی می‌خواست از درد مردم و انقلاب دفاع کنه، صداش بلند میشد! این آخر اخلاقه به خدا... #میکروفون_را_پرتاب_نکنید
 مهدی ترابیان:
«اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل میشه اشکال نداره» این جمله رو یادتون است؟ جمله شهید رئیسی در واکنش به تهمت‌هایی که در مناظره‌ها شنید. رهبر انقلاب در تمجید از این منش شهید رئیسی فرمودند: «به کسانی که حتی به او اهانت کرده بودند، پاسخ تند، پاسخ زشت و پاسخ عصبی نمی‌داد.» #فاضلی
 کاربری با نام «محرداد»:
احمدی‌نژاد، پرونده همسر موسوی رو گرفت روبه‌روش و بگم بگم راه انداخت. موسوی بلند شد و میکروفون رو پرت کرد سمتش؟ نه. با بسیاری از شما رفیق‌ام، ولی بپذیرید که حتی از استاندارد‌های خودتون هم عبور کردید. طبیعیه که وسط هیاهوی انتخابات داغ باشید و نپذیرید؛ ولی بعداً بهش فکر کنید. دوستانه! 
 میرسعید زارعی:
آقای فاضلی: «اگه بهت گفته بودن شش‌کلاس سواد داری لابد صدا و سیمارو به آتش میکشیدی!.»
 علی میرایی:
درست است که کارشناس صداوسیما پرسشی نابه‌جا و شخصی مطرح کرد که موجب عصبانیت فاضلی شد، اما اگر فاضلی با آن رفتار غیرفرهنگی، پرخاشگرانه و فریاد‌های دروغ‌می‌گویی جواب نمی‌داد و کمی صبوری می‌کرد؛ آن چهار دقیقه را می‌توانست به بهترین نحو استفاده کند. اینجا فرق سیاستمدار‌ها مشخص می‌شود. 
 صادق نیکو:
حسین انتظامی سیاسی‌ترین، تندترین و بی‌ربط‌ترین سؤالات رو از باقی نامزد‌ها پرسید ولی نه کسی عربده کشید و نه کسی چیزی سمت دیگری پرت کرد!
 وحید شورابی:
یکی از شعار‌های همیشگی اصلاح‌طلبان نفی خشونت در سیاست‌ورزی و پرهیز از افراطی‌گری بوده. اما الان بر‌خلاف شعار‌های خود در حال تئوریزه کردن خشونت و توجیه‌تراشی برای پرخاشگری هستند. اما روایت‌سازی برای آنچه مستقیم و بی‌واسطه مشاهده شد راه به جایی نمی‌برد!
 فاطمه ترکاشوند:
تصمیم قطع میکروفون هر دو نفر اسفندیاری و فاضلی تصمیم درست صداوسیما بود. هیچ عاقلی موافق ذبح مصالح ملی به پای عصبانیت‌ها و هیجانات لحظه‌ای برای مدت محدود انتخابات نیست. قطعاً مردم ایران شایسته احترام، ادب و کنترل خشم هستند. 
 سید‌نظام‌الدین موسوی:
این حرکت زشت آقای فاضلی مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیون، هر کجای دنیا رخ می‌داد، احتمالاً مرتکب را تا سال‌ها از حضور در مجامع عمومی و رسمی منع می‌کردند. منتها جریان روشنفکری ایران آمادگی دارد تا از سخیف‌ترین رفتار‌ها که در جوامع بدوی هم قباحت دارد؛ حماسه بسازد!
 علی جعفری:
با این رفتار‌های تند و عصبی امثال محمد فاضلی، جامعه ایران چنان به آشفتگی، عصبانیت و پریشانی مبتلا خواهد شد که هیچ‌گاه روی آرامش به خود نخواهد دید و به جای پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم، دائم در باتلاق حاشیه‌ها دست و پا خواهیم زد. 
 صبا اسماعیلی:
برعکس بعضی از خودتحقیر‌ها ایران و ایرانی همیشه به اصالت و فرهنگ و ادب معروفند؛ لطفاً با کار‌های زشت این دیدگاه رو عوض‌نکنید! #میکروفون_را_پرتاب_نکنید

نظر شما