شناسهٔ خبر: 67094246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود

مدیر کل شیلات گلستان از رهاسازی ۱۰۴ میلیون قطعه بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود در غرب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل جباری گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد افزایش صد درصدی تولید بچه ماهی در مقایسه با پارسال بودیم و کار رهاسازی یکصد و چهار میلیون قطعه از امروز در رودخانه‌های قره سو و گرگانرود در غرب استان آغاز شد.

او با بیان اینکه پارسال ۵۸ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده بود افزود: امسال صیادان گلستان همکاری و مشارکت خوبی در تامین ماهیان مولد به ویژه کپور داشتند.

وی تاکید کرد: در مرکز سد وشمگیر پس از چند سال کم‌آبی، امسال ۳۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی کپور و سفید تولید شد که بی‌نظیر بود؛ همچنین در مرکز بازسازی و ذخایر سد گلستان نیز ۴۵ میلیون قطعه ماهی کپور و ۲۵ میلیون قطعه کُلمه تولید شده است.

جباری با اشاره به اینکه در مرکز خاویاری شهید مرجانی گلستان نیز ۷۴۰ هزار قطعه بچه ماهی غضروفی تولید شد که در حال رهاسازی به دریاست، ادامه داد: مجوز تولید هفت هزار تن ماهی برای پرورش در قفس در گلستان صادر شده و ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران این بخش بومی هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید ۲ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در ۵۵ هکتار از سواحل دریای خزر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: امسال سرمایه‌گذاران زیادی به این بخش ورود کردند و امیدواریم با قرارداد بسته شده بین بنیاد برکت و شیلات گلستان، اعطای وام به متقاضیان سرعت گیرد.

نظر شما