شناسهٔ خبر: 67102401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رهاسازی ۱۰۴ میلیون بچه‌ماهی در رود‌های آب‌شیرین گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: عملیات رهاسازی حدود ۱۰۴ میلیون بچه ماهی خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های آب شیرین و دائمی قره‌سو و گرگانرود استان گلستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اسماعیل جباری در مراسم رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های گلستان اظهار کرد: امسال حدود ۱۰۴ میلیون بچه ماهی خاویاری و استخوانی در گلستان تولید و رهاسازی خواهد شد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: امسال ۳۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی کپور و سفید در سد وشمگیر و ۴۵ میلیون قطعه کپور و ۲۵ میلیون قطعه کلمه در مرکز بازسازی و ذخایر سد گلستان تولید شده است.

وی ادامه داد: امسال در مرکز خاویاری شهید مرجانی گلستان هم حدود ۷۴۰ هزار قطعه بچه ماهی غضروفی تولید شده است.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: مجوز تولید هفت هزار تن پرورش ماهی در قفس در گلستان صادر شده و ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران این بخش بومی هستند.

وی بیان کرد: امسال سرمایه‌گذاران زیادی برای ورود به حوزه تولید ماهیان خاویاری اعلان آمادگی کرده‌اند و امیدواریم با قرارداد بسته شده بین بنیاد برکت و شیلات گلستان، اعطای وام به متقاضیان سرعت گیرد.

مدیرکل شیلات گلستان به مقوله میگو اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۲ میلیون قطعه بچه میگو در گلستان ذخیره‌سازی شده است؛ پارسال سه هزار و ۷۰۰ تن میگو در گلستان تولید شد که پیش‌بینی امسال، تولید چهار هزار تن میگو است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم شرایط آب باکیفیت و پایدار را برای پرورش‌دهندگان میگو فراهم کنیم تا سطح تولید میگو به ۱۰ هزار هکتار و تولید آن به ۱۸ هزار تن برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما