شناسهٔ خبر: 67093747 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از توقیف پاترول ۲۵ میلیارد ریالی تا کشف ماینر‌های ۲۱ میلیارد ریالی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پاترول ۲۵ میلیاردی قاچاق در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پاترول قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی در فلکه گاز شیراز به یک سواری پاترول که در حال حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که پلاک و شماره شاسی با خودرو مطابقت ندارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو قاچاق ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ملک‌زاده به شهروندان توصیه کرد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

۵ کشته و مصدوم در تصادف محور سپیدان - یاسوج

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس گفت: ۳ نفر در برخورد سواری پژو با پراید فوت و ۲ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی سپیدان - یاسوج، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پژو پارس با ۴ سرنشین به شدت با سواری پراید تک سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس اظهار کرد: بر اثر این سانحه، رانندگان هر ۲ خودرو و یک نفر از سرنشینان پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ دیگر نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناسان علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند، گفت: رعایت نکات ایمنی ضامن سلامتی راننده و سرنشینان خودرو‌ها بوده و به هموطنان توصیه می‌کنیم تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود و دیگران را با خطر روبرو نکنند.

ماینر‌های ۲۱ میلیارد ریالی خاموش شدند

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوار با اقدامات فنی از نگهداری دستگاه‌های ارز دیجیتال قاچاق در یک باغ مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۲۱ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی تصریح کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ بنابراین شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در جهت صیانت از آب‌های زیر زمینی، ماموران انتظامی مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی و کسب خبر موثق مطلع شدند که فردی به صورت غیرمجاز در امر حفر چاه در یکی از باغ شهری‌های این شهرستان فعالیت می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با هماهنگی قضایی، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند و یک نفر را دستگیر کردند و یک دستگاه حفاری برقی به همراه آلات و تجهیزات توقیف شد و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با توجه به کمبود آب‌های زیرزمینی از همشهریان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‎های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

سارق در پاسارگاد دستگیر شد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه سارق در تحقیقات اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کرد، از شهروندان خواست ضمن مدنظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت اموال، هرگونه موراد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

ترفند مزاحم سایبری بی نتیجه ماند

فرمانده انتظامی فسا گفت: فردی که با سیم کارت سرقتی، صفحه‌ای شخصی در شبکه اجتماعی برای شاکی ایجاد و از آن برای مزاحمت استفاده می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی اعلام شکایت مردی جوان مبنی بر ایجاد صفحه‌ای شخصی با مشخصات او در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فردی ناشناس و استفاده از آن صفحه برای ایجاد مزاحمت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی مستندات موجود، ترفند کاربر متخلف که از سیم کارت سرقتی برای انجام اقدام مجرمانه خود استفاده کرده بود، لو رفت و با ادامه پیگیری‌های تخصصی، ماموران پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری او شدند.

سرهنگ آراوند افزود: متهم که از آشنایان شاکی بود، انگیزه خود را خصومت شخصی با او عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از معرفی متهم به دادسرا گفت و تصریح کرد: شایسته است شهروندان و کاربران فضای مجازی با آموختن مهارت‌های زندگی، اختلافات خود را در فضای حقیقی حل و فصل کرده که فرصت‌های بی شمار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به تهدید مبدل نشود.

پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با صنوف بدون مجوز، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی از تعدادی صنوف بازدید و در این رابطه ۵ واحد صنفی را به علت نداشتن مجوز قانونی پلمب کردند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با اقدامات فنی مطلع شدند فردی با هویت معلوم اقدام به نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل خود می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان فسا دارد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از هموطنان درخواست کرد پلیس را در ارتقای امنیت عمومی جامعه یاری و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افراد در ارتکاب سرقت‌ها، مراتب را به سامانه ۱۱۰ گزارش کنند. 

استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در اقلید 

فرمانده انتظامی اقلید از استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: به منظور رسیدگی به مطالبات مردمی و برخورد با هنجارشکنان، اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفته و این طرح‌ها به صورت محله محور در شهرستان اقلید اجرا شد.

او تصریح کرد: کشف ۲۹ فقره انواع سرقت و دستگیری ۱۴ نفر سارق، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، پلمب یک واحد صنفی متخلف، کشف ۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق، توقیف ۸۱ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، جمع‌آوری و دستگیری ۲۲ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر از نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان است.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه این طرح به جهت امنیت و آسایش شهروندان به طور مستمر اجرا خواهد شد، از شهروندان درخواست می‌‍شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از افراد سودجو و قانون گریز مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام شود.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در شهرستان خفر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

او افزود: با آغاز تحقیقات پلیس و هماهنگی قضایی مخفیگاه سارقان شناسایی شد و ماموران موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را دستگیر کنند.

سرهنگ احمدیان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

نظر شما