شناسهٔ خبر: 67093060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران:

۸۴درصد ناوگان شرکت ملی حفاری در چرخه عملیات قرار دارد

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۸۴درصد ناوگان حفاری این شرکت هم‌اکنون در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور در چرخه عملیات قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، بابک زنگنه با اشاره به اینکه این شرکت هم‌اکنون ۷۴ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق‌سنگین در تملک دارد، بیان کرد: از این تعداد ۶۲ دستگاه فعال و مابقی در مراحل تعمیر اساسی (اورهال) یا کاریابی است.

وی افزود: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و با توجه به حجم قراردادهای شرکت ملی حفاری با کارفرمایان اصلی و شرکت‌های بخش خصوصی که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت فعالیت دارند، انتظار می‌رود شمار دیگری از دکل‌های شرکت در سال جاری به‌کارگیری شود.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با تلاش مستمر و شبانه‌روزی کارکنان سخت‌کوش این مجموعه بزرگ صنعتی، پارسال درمجموع ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز تکمیل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۲۵ حلقه و در قیاس با سال ۱۴۰۰، ۵۴ حلقه بیشتر بود و این روند صعودی امسال نیز هدف‌گذاری شده است.

زنگنه تصریح کرد: از شمار چاه‌های تکمیل‌شده در سال ۱۴۰۲، ۱۴ حلقه توسعه‌ای، سه حلقه اکتشافی و ۱۰۷ حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: از مجموع چاه‌ها، ۹۵ حلقه در گستره میدان‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هفت حلقه در موقعیت عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی، ۱۰ حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۳ حلقه در طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، ۴ حلقه در میدان‌های شرکت نفت و گاز پارس و ۳ حلقه برای وزارت نیرو حفاری و تکمیل شد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران متراژ حفاری چاه‌ها در سال گذشته را ۸۵ هزار و ۲۶۸ هزار متر اعلام و بیان کرد: در بخش خدمات جانبی حفاری که افزون بر ۲۵ نوع خدمات جانبی تخصصی حفاری است، این شرکت در سال ۱۴۰۲ شاهد روند افزایشی حجم عملیات بود که در این ارتباط در مدیریت خدمات فنی ۴ هزار و ۶۱۴ عملیات و در مدیریت خدمات ویژه حفاری هزار و ۲۷۸ عملیات به ثبت رسید. همچنین در عملیات ویژه ۱۸ هزار و ۷۰۲ متر حفاری جهت‌دار و افقی روی ۳۰ حلقه چاه و ۹۰۶ متر عملیات مغزه‌گیری انجام شد که این خدمات در حفاری، تعمیر و تکمیل چاه‌ها به‌منظور تأمین درخواست کارفرمایان حائز اهمیت است.

زنگنه با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۲ دکل ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران در وسعت عملیاتی پنج شرکت بهره‌برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال حفر و تکمیل چاه‌های نفت و گاز است، گفت: در دو ماه نخست امسال حفارمردان این شرکت به حفر و تکمیل ۲۰ حلقه چاه نفت شامل ۴ حلقه توسعه‌ای و ۱۶ حلقه تعمیری مبادرت کردند و متراژ حفاری در این مدت به رقم ۱۹ هزار و ۵۶۹ متر رسید.
کد خبر

نظر شما