شناسهٔ خبر: 67298126 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت‌ و گاز پارس:

خارج‌شدن شرکت ملی حفاری از فهرست واگذاری به نفع صنعت کشور است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خارج‌شدن نام شرکت ملی حفاری از فهرست شرکت‌های درحال واگذاری به بخش خصوصی را گامی بزرگ به‌منظور توسعه بالادست صنعت نفت کشور به‌ویژه در توسعه طرح‌های پارس جنوبی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمدحسین متجلی در این باره گفت: خروج نام شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان یک شرکت مهم بالادستی با توجه به سابقه و تجربه فراوان در توسعه مهمترین طرح‌های میدان‌های هیدروکربوری سبب تقویت و توسعه طرح‌های مهم توسعه‌ای صنعت نفت کشور خواهد شد.

وی خروج این شرکت حاکمیتی و معظم از فهرست شرکت‌های درحال واگذاری را نتیجه تلاش محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف حفظ جایگاه ارزشمند این شرکت در زنجیره توسعه و تولید این صنعت عظیم دانست.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس بیان کرد: بی‌شک حمایت‌های وزیر نفت، اعضای هئیت مدیره شرکت ملی نفت ایران و رئیس‌جمهوری شهید در خروج این شرکت که با سابقه فعالیت بیش از چهل سال با فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تأسیس شد، در دولت سیزدهم غیرقابل انکار است.

متجلی با تبریک به مدیران و کارکنان خدوم و متخصص این شرکت تصریح کرد: نقش شرکت ملی حفاری ایران در چهار دهه گذشته برای تحقق برنامه‌های صنعت نفت بی‌بدیل بوده است و خروج این شرکت از فهرست واگذاری به بخش خصوصی را می‌توان نشان از توان تخصصی مدیران و کارکنان این شرکت و نقطه عطفی در سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های مهم بالادستی صنعت نفت به‌ویژه در حوزه پارس جنوبی دانست.

وی تأکید کرد: شرکت ملی حفاری ایران نقشی مهمی در طرح توسعه بخش دریایی میدان گازی پارس جنوبی داشته است، به طوری که حفاری چاه‌های گازی برخی از طرح‌های مهم توسعه‌ای را برعهده داشته و هم‌اکنون نیز در حال اجرای عملیات تکمیلی چاه‌های گازی توسعه میدان کیش را در شرکت نفت و گاز پارس عهده‌دار است و انتظار می‌رود با خروج این شرکت از شرکت‌های در حال واگذاری به بخش خصوصی، موجبات افزایش انگیزه کارکنان و پیشرفت فیزیکی طرح‌های توسعه‌ای صنعت معظم نفت کشور را فراهم کند.

نظر شما