شناسهٔ خبر: 67092498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حوزه درمان اعتیاد شاهرود

شاهرود_ رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حوزه درمان اعتیاد برای ۲۳ بهبودیافته اشتغال خبر داد.

صاحب‌خبر -

پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حوزه درمان اعتیاد شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حسن غربا رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از آمادگی بهزیستی جهت پرداخت تسهیلات چهار درصدی اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: در سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت و برای ۲۳ بهبودیافته اشتغال ایجاد شد.

وی یکی از باور‌های غلط جامعه را عدم پذیرش بهبودیافتگان از اعتیاد در امر اشتغال برشمرد و افزود: این دغدغه بهبودیافتگان از اعتیاد است، زیرا فردی که از اعتیاد رهایی یافته نیازمند حمایت و کمک است و چنانچه شغلی نداشته باشد مجددا به اعتیاد سوق داده می‌شود.

در بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود از کمپ ترک اعتیاد بسوی فردا که رئیس اداره صمت شهرستان و مدیریت شهرک صنعتی نیز حضور داشتند، حاضرین بر هماهنگی، یکدلی و یکپارچگی برای مقابله با پدیده ناهنجار اعتیاد تاکید کردند.

سید حسن میرکمالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود شغل را یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبودیافتگان بیماری اعتیاد برشمرد و اظهار کرد: اگر بتوان برای معتادین بهبودیافته با توجه به مهارت‌های شغلی آن ها، کار و اشتغال ایجاد کرد نه تنها از بازگشت مجدد آنان پیشگیری می‌شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی به کانون خانواده و جامعه نیز فراهم می‌شود.در پایان مقرر شد بازدیدکنندگان طی نشستی راهکار‌های اشتغال سریع بهبودیافتگان را بررسی کنند.

نظر شما