شناسهٔ خبر: 67368537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رکن الدینی تشریح کرد؛

برنامه‌های فرهنگی در عملیات حج ۱۴۰۳

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های فرهنگی در عملیات حج ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، با تشریح برنامه‌های فرهنگی عملیات حج ۱۴۰۳، اظهار داشت: در حج امسال در مکه و مدینه برنامه‌های شاخص بسیاری اجرا شد. مهمترین برنامه محفل انس و معرفت بود که با حضور، مجری، قاری، سخنران و مداح همراه بود. این برنامه بر اساس جدول زمانبدی به طور همزمان به مدت ۶۰ دقیقه در چندین هتل برگزار می‌شد. لازم به یادآوری است که محافل انس و معرفت پس از موسم نیز همچنان در حال برگزاری و تا کنون بالغ بر ۱۰۰ برنامه اجرا شده است.

وی روایتگری را دومین برنامه مهم فرهنگی در حج امسال نام برد و یادآور شد که محافل روایتگری در مکه و مدینه با ۲۰ دقیقه تلاوت قرآن همراه است و پس از آن راویان متناسب با هر شهر با استفاده از ویدئو پروژکتور تاریخچه مناطق و حوادث تاریخی در مکه و مدینه را بازگو می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها آگاهی بخشی و معرفت افزایی زائران بیت الله الحرام بوده است.

حجت الاسلام رکن الدینی تصریح کرد: برنامه زیارت دوره هم به دو شکل کاروانی و ویژه در مدینه برگزار شد. مخاطبان در روایتگری ویژه زائران فرهیخته بودند. البته آئین‌های ترکیبی دیگری هم با همکاری حوزه روابط عمومی بعثه مانند دعای کمیل، دعای ندبه و یادواره شهدای خدمت برگزار کردیم.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: در مشاعر علاوه بر برگزاری مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه و نمازهای جماعت دو برنامه دیگر هم توسط روابط عمومی بعثه در روزهای ۱۱ و ۱۲ ذی‌الحجه در منا برگزار شد که یادبود خادمان فرهنگی، خدمت‌گزاران و شهدای منا و خدمت بود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری ۶ همایش علمی در مکه گفت: تمام این همایش‌ها با موضوع حج از نگاه رهبری برگزار شد. همایش‌های اهل سنت، جوانان و نوجوانان، بانوان، پزشکان و دانشگاهیان از جمله این همایش‌ها بودند. تمام این برنامه‌ها با استقبال بسیار پر شور زائران بیت الله الحرام همراه بود.

نظر شما