شناسهٔ خبر: 67096726 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت وام اشتغال به ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در این شهرستان اشتغال ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

غربا، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود  جهت پرداخت تسهیلات چهار درصدی اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات، برای ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در این شهرستان اشتغال ایجاد شد.

وی یکی از باور‌های غلط جامعه را عدم پذیرش بهبودیافتگان از اعتیاد در امر اشتغال دانست و افزود: این دغدغه بهبودیافتگان از اعتیاد است، زیرا فردی که از اعتیاد رهایی یافته نیازمند حمایت و کمک است و چنانچه شغلی نداشته باشد، به‌طور مجدد به اعتیاد سوق داده می‌شود.

در بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود و رئیس اداره بهزیستی از کمپ ترک اعتیاد «به‌سوی فردا» که رئیس اداره صمت شهرستان و مدیریت شهرک صنعتی نیز حضور داشتند، حاضران بر هماهنگی، یکدلی و یکپارچگی برای مقابله با پدیده ناهنجار اعتیاد تأکید کردند.

سیدحسن میرکمالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود شغل را یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبودیافتگان بیماری اعتیاد دانست و اظهار کرد: اگر بتوان برای معتادان بهبودیافته با توجه به مهارت‌های شغلی آنها، کار و اشتغال ایجاد کرد، نه تنها از بازگشت مجدد آنان پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی به کانون خانواده و جامعه نیز فراهم می‌شود.

نظر شما