شناسهٔ خبر: 67089095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عید غدیر تکامل دین اسلام است

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه عید غدیر خم تکامل دین اسلام است، گفت: واقعه غدیر خم به قدری باارزش است که خداوند فرموده است بعد از این واقعه، کفار توان آسیب زدن به دین اسلام را نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌ فقیه در زنجان، امروز، ۲۰ خردادماه در جلسه سیاست‌گذاری بزرگداشت عید غدیر در این استان اظهار کرد: عید غدیر خم تکامل دین اسلام بوده و به‌قدری باارزش است که خداوند در این باره فرمودند بعد از این واقعه، کفار توان آسیب زدن به دین اسلام را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام از روز آغاز تا پایان که عصر ظهور و پس از آن رجعت و قیامت بوده، مدیون چهار حادثه بزرگ تاریخی است، افزود: حادثه نخست بعثت پیامبر اسلام(ص) است که عید بشریت محسوب می‌شود، حادثه دوم عید غدیر خم است که اگر نبود اسلام باقی نمی‌ماند و حادثه سوم حماسه عاشورای حسینی است که اسلام را زنده نگه داشته است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه برنامه‌های مناسبتی این ایام باید خلاقانه و محتوامحور برگزار شود، گفت: مسئولیت اجتماعی برخی از دستگاه‌ها و صنایع و ارگان‌ها در این مراسم نمایان می‌شود، همچنین حضور مردم در مراسم این‌چنینی که جنبه عمومی دارد فرصت مناسبی برای ارائه و انتقال محتواهای متناسب با این واقعه عظیم است و از طرفی این مناسبت‌ها بهترین ایام برای تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی، دبیر ستاد بزرگداشت غدیر استان زنجان نیز بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم مهمانی کیلومتری رهروان غدیر امسال با حضور ۲۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده با شکوه بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن غدیر در مسیر چهارراه امیرکبیر تا آستان مقدس امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان اضافه کرد: حضور ۱۱۰ موکب با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، بانوان، مداحی و شعرخوانی و بازی و تفریح کودکان و اطعام در این مراسم پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت غدیر استان زنجان ادامه داد: امسال در نظر داریم چند نقطه در طول مسیر به مدیریت هیئت مذهبی، مساجد و مؤسسات فرهنگی ایجاد کنیم و مراسم مدح و شعرخوانی متمرکز به یک نقطه نباشد.

یوسفی با بیان اینکه سال گذشته حضور ۲۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده بودیم اما ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده داشتیم، اظهار کرد: امسال تبیین مسئله ولایت و سبک زندگی به‌عنوان دو محور اساسی در همه برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر مدنظر است.  

وی با اشاره به اهمیت تبیین موضوع انتخابات و فلسطین در مراسم عید غدیر افزود: همزمان با این جشن کیلومتری در پارک‌های استان هم مراسمی خواهیم داشت که متولیان آن مردم و مساجد هستند. همچنین راه‌اندازی کاروان شادی خانوادگی خودرویی و موتوری هم در استان برنامه‌ریزی شده است؛ از طرفی یکی از تأکیدات ائمه معصومین(ع) در خصوص غدیر خم، اطعام است از این‌رو در برنامه‌های این دهه اطعام عمومی نیز پیش‌بینی شده است.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، بازی‌های کودکانه و غرفه‌های دختران غدیری گفت: شهرداری از همه ظرفیت‌های خود در راستای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این برنامه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش می‌کند با ارائه خدمات مختلف در ابعاد گوناگون پشتیبانی و لجستیکی زمینه برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیر را فراهم کند، اظهار کرد: مراسم متعددی در این ایام به همت مساجد و شهرداری در مناطق زنجان برگزار می‌شود و برای کاروان کیلومتری غدیر نیز تأمین هزینه‌های لازم انجام خواهد شد.

نظر شما