شناسهٔ خبر: 67088915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۹۲۹ طرح اشتغال صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری از اجرای ۹۲۹ طرح اشتغال صنایع دستی طی سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین چهارمحال وبختیاری، جاسم محمدی فارسانی با تبریک فرا رسیدن روز صنایع دستی ـ روز ملی فرش بیان کرد: راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات باکیفیت(کسب جایگاه در بازار) و دست‌یابی به درآمد پایدار از اهداف اجرای طرح‌های اشتغال ویژه خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و غیر تحت حمایت است.

وی بابیان اینکه صنایع دستی از جمله طرح‌های اشتغال با سرمایه اندک و سودآوری بالا است افزود: از این مجموع ۸۲۷ طرح در زمینه فرش دستباف، گلیم، ابریشم و تابلوفرش با اعتبار نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: ۱۰۲ طرح دیگر نیز در زمینه تولید مصنوعات چوبی، سوزن‌دوزی، خاتم‌کاری، گیوه‌بافی، میناکاری، خیاطی، ریسندگی نخ پشم، گلدان و کوزه سفالی، عروسک‌سازی، فیروزه‌کوبی، تراش سنگ‌های قیمتی و سفره‌دوزی با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای قیمت‌گذاری فرش در سال گذشته خاطرنشان کرد: این شورا با حضور کارشناسان صنایع دستی کشوری در استان تشکیل و فرش‌های تولیدی مدددجویان قیمت‌گذاری و به صورت نقدی خریداری شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در سال جاری نیز شورای قیمت‌گذاری فرش با هدف ایجاد زمینه ارزش‌آفرینی و خرید تضمینی محصولات مددجویان تشکیل می‌شود.

لازم به ذکر است، کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی مردم نیکوکار و خیر استان در نظر گرفته شده است. همچنین مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستند.

46

نظر شما