شناسهٔ خبر: 67088753 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بدمینتون ایران فاتح آسیای میانه شد

تهران- ایرنا- تیم بدمینتون نوجوانان ایران با کسب ۷ طلا، ۳ نقره و یک برنز، قهرمان آسیای میانه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات بدمینتون آسیای میانه در رده سنی نوجوانان امروز (یکشنبه) در شیمکنت قزاقستان برگزار شد و نمایندگان کشورمان ۷ طلا، ۳ نقره و یک برنز بدست آورند.

در یک نفره زیر ۱۵ سال پسران امیرحسین بهجتی فینال تمام ایرانی مقابل امیرعلی حاتمی را با پیروزی پشت سرگذاشت تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.

در دونفره زیر ۱۵ سال تیم دونفره حاتمی و بهجتی تیم دونفره کشور ازبکستان را شکست دادند تا طلای این دوره از رقابت‌ها به ایران برسد. همچنین در یک نفره زیر ۱۷ سال امیرعلی احمدلو کار سختی در فینال برابر نماینده ازبکستان نداشت و با پیروزی طلای قهرمانی آسیای میانه را به گردن آویخت.

امیرعلی محمدپور به مدال برنز دست یافت البته در دونفره تیمی احمدلو و محمدپور قزاقستان میزبان را شکست دادند. یک نفره زیر ۱۵ سال مبینا سالاری برابر بدمینتون باز ازبکستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

همچنین در دونفره زیر ۱۵ سال تیم دونفره مبینا سالاری و بهار غریبی با پیروزی برابر تیم دونفره قزاقستان قهرمان این دوره از رقابت‌ها شدند. یک نفره زیر ۱۷ سال زهرا رباطی و آیسان زارعی در یک فینال تمام ایرانی به مصاف هم رفتند و در یک بازی مهیج که با سه گیم تمام شد رباطی توانست نشان طلا را کسب کند.

در دونفره زیر ۱۷ سال تیم دونفره رباطی و زارعی در یک بازی نفس‌گیر در سه گیم متوالی توانستند تیم میزبان را شکست دهند تا تعداد طلاهای کاروان بدمینتون ایران به عدد ۷ برسد.

جاسم نائب رئیس فدراسیون جهانی، علی واجید رئیس کمیته توسعه بدمینتون آسیا، سم و تانا اعضای کمیته توسعه بدمینتون آسیا، فریبا مددی رئیس کمیته بانوان آسیا و نائب رئیس بدمینتون ایران و فرشاد نصرتی دبیرکل فدراسیون بدمینتون در مراسم توزیع مدال حضور داشتند.

بدمینتون کشورمان در سه دوره برگزار شده رقابت‌های بدمینتون آسیای میانه قهرمان همیشگی این دوره از رقابت‌ها بوده است.

نظر شما