شناسهٔ خبر: 67090588 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دشت 7 طلا، 3 نقره و 1 برنز از قزاقستان/ بدمینتون ایران فاتح مسابقات آسیای میانه شد

صاحب‌خبر -
دشت 7 طلا، 3 نقره و 1 برنز از قزاقستان/ بدمینتون ایران فاتح مسابقات آسیای میانه شد
خبرگزاری آریا - مسابقات بدمینتون قهرمانی آسیای میانه با کسب 7 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز و کسب عنوان قهرمانی برای دختران و پسران ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا فدراسیون بدمینتون امروز یکشنبه 20 خرداد روز پایانی مسابقات بدمینتون آسیای میانه برای نوجوانان ایرانی با افتخار آفرینی های پی در پی به پایان رسید.
کسب 7 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز نتیجه ی عملکرد نوجوانان ایرانی در مسابقات بدمینتون قهرمانی آسیای میانه در شیمکنت قزاقستان بود.
در یک نفره زیر 15 سال پسران امیرحسین بهجتی فینال تمام ایرانی مقابل امیرعلی حاتمی را با پیروزی پشت سرگذاشت تا قهرمان این دوره از رقابت ها شود.
در دونفره زیر 15 سال تیم دونفره حاتمی و بهجتی تیم دونفره کشور ازبکستان را شکست دادند تا طلای این دوره از رقابتها برای ایران باشد.
در یک نفره زیر 17 سال امیرعلی احمدلو کار سختی در فینال برابر بدمینتون باز ازبکستانی نداشت و با پیروزی طلای قهرمانی آسیای میانه را به گردن آویخت.
امیرعلی محمد پور به مدال برنز دست یافت ولی در دونفره تیم احمدلو و محمد پور قزاقستان میزبان را شکست دادند تا برای کسب طلا ترک عادت نکرده باشند.
در یک نفره زیر 15 سال مبینا سالاری برابر بدمینتون باز ازبکستانی شکست را پذیرفت و به کسب مدال نقره در این مرحله بسنده کرد.
در دونفره زیر 15 سال تیم دونفره مبینا سالاری و بهار غریبی با پیروزی برابر تیم دونفره قزاقستان قهرمان این دوره از رقابتها شدند و گردن آویز طلا را مال خود کردند.
در یک نفره زیر 17 سال زهرا رباطی و آیسان زارعی در یک فینال تمام ایرانی به مصاف هم رفتند و در یک بازی مهیج که با سه گیم تمام شد رباطی توانست طلا را مال خود کند.
در دونفره زیر 17 سال تیم دونفره رباطی و زارعی در یک باطی نفس گیر در سه گیم متوالی توانستند تیم میزبان را شکست دهند تا تعداد طلاهای کاروان بدمینتون جمهوری اسلامی ایران به عدد 7 برسد.
لازم به ذکر بدمینتون جمهوری اسلامی ایران در سه سال دوره ی برگزار شده ی رقابت های بدمینتون آسیا یمانه قهرمان همیشگی این دوره از رقابت ها بوده است و پیش از این در رقابت های غرب آسیا بدمینتون ایران بی رقیب حاضر شده است.
برنامه ریزی در خصوص کمپ داخلی برای حضور در المپیک و سرمایه گذاری بر روی نوجوانان از مهمترین اهداف و برنامه های فدراسیون می باشد که نتیجه کوتاه مدت این سیاست گذاری را می توان در قزاقستان دید.

نظر شما